Esteu aquí: Inici > Notícies de recerca

Notícies de recerca

Noticia Premsa Kip S. Thorne, doctor ‘honoris causa’ per la UPC, distingit amb el Premi Nobel de Física
L’astrofísic nord-americà Kip S. Thorne, doctor ‘honoris causa’ per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha estat distingit, el 2 d’octubre, amb el Premi Nobel de Física 2017, juntament amb els investigadors Rainer Weiss i Barry C. Barish, per la detecció de les ones gravitacionals.
Noticia Premsa El projecte Litoral Besòs Territori Sostenible rep una subvenció del fons FEDER
El Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) Litoral Besòs Territori Sostenible, en el qual participa la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), rebrà una subvenció de 555.500 euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), la meitat del cost del projecte (1.111.000 euros).
Noticia Premsa L’Escola d’Arquitectura de Barcelona organitza, al MNAC, una exposició sobre la ciutat imaginada
L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha organitzat, a la sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), l’exposició Escola-Ciutat, cinc dècades de projectes de fi de carrera d’arquitectura a Barcelona. Una mostra itinerant que es pot visitar fins al 24 de setembre al MNAC i que, posteriorment, s’exposarà a l’ETSAB.
Noticia Premsa L'investigador Mateo Valero, investit doctor 'honoris causa' pel Cinvestav, a Mèxic
El Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional (Cinvestav) ha investit doctor 'honoris causa' a l'investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i director del Barcelona Supercomputing Center–Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) Mateo Valero. Aquesta distinció reconeix l’excel·lent tasca del científic en la supercomputació en tots els seus vessants i, en especial, la seva col·laboració en l’impuls de la supercomputació a Mèxic.
Noticia Premsa Estudiants de la UPC llançaran a l’espai el nanosatèl·lit CubeCat-4 per observar la Terra
Un grup de 18 estudiants de grau, màster i doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és l’únic equip espanyol seleccionat entre els sis finalistes de la segona edició del programa Fly Your Satellite!, convocat per l’Agència Espacial Europea (ESA). El CubeCat-4, un nanosatèl·lit creat al NanoSat Lab de la UPC en gran part amb tecnologia pròpia, s’utilitzarà per obtenir informació de l’observació de la Terra i el llançament està previst per a l’any 2019.