Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Alejandro Josa, director del Departament d’Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica

Alejandro Josa, doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, catedràtic de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB)i professor titular al mateix centre, ha estat nomenat, el 20 de febrer, nou director del Departament d’Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica.

25/02/2015
El 20 de febrer, Alejandro Josa ha estat elegit director del Departament d’Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica de la UPC, on fins ara ha ocupat la sotsdirecció. Josa, que és doctor enginyer de Camins, Canals i Ports i catedràtic de l’ETSECCPB, ha pres el relleu de Xavier Sánchez, que era director d’aquest departament des del 2009.

Alejandro Josa és professor responsable de les assignatures de Geotècnica i Enginyeria Geotècnica del grau d’Enginyeria de la Construcció, i també de l’assignatura Anàlisi del Cicle de Vida i Avaluació de la Sostenibilitat del Màster en Enginyeria de Camins, Canals i Ports i del Màster especialitzat en Enginyeria Ambiental, del qual també n’és el coordinador.

La seva activitat de recerca se centra en l’àrea de mecànica de sòls, enginyeria geotècnica, aplicacions de ciments —concretament en pavimentació i normalització—, l’avaluació ambiental i la sostenibilitat de processos, productes i sistemes.

alejandro josaForma part del grup de recerca de Mecànica i Nanotecnologia de Materials d’Enginyeria (MEMCAT), vinculat al Departament d’Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica i a l’Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (IS.UPC).

Actualment, Josa és membre de la Junta de l’IS.UPC. Durant la seva trajectòria professional, ha estat responsable de màsters a l’Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat i coordinador de curs al grau d’Enginyeria de la Construcció de l’ETSECCPB.