Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Alejandro Josa, director del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

El nomenament ha tingut lloc el 4 d’octubre

Alejandro Josa, director del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

L’investigador i professor Alejandro Josa ha estat nomenat de nou director del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental, càrrec que ocupa des del 8 d'octubre de 2015, quan va culminar el procés de creació d’aquesta unitat, fruit de la reestructuració departamental aprovada pel Consell de Govern.

07/10/2016
Alejandro Josa, doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, catedràtic del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), continuarà durant els propers quatre anys al capdavant del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental, creat durant la tardor de 2015 a partir de la unió dels departaments d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental; d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica; d'Infraestructura del Transport i Territori; i les seccions de Camins dels departaments de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria, d'Enginyeria de la Construcció i de Matemàtica Aplicada III.

Com a director del Departament d’Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica des de febrer de 2015, Alejandro Josa va contribuir, juntament amb els directors i caps de secció dels altres cinc departaments implicats, a dur a terme el procés d’unió i reestructuració departamental que van conduir a la creació del departament que dirigeix actualment.

Alejandro Josa és professor responsable de les assignatures Geotècnia i Enginyeria Geotècnica del grau en Enginyeria d’Obres Públiques, i també de l’assignatura Anàlisi del Cicle de Vida i Avaluació de la Sostenibilitat del màster universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports. És membre de la Junta de l’Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat i ha estat fins ara coordinador del màster universitari especialitzat en Enginyeria Ambiental.

La seva activitat de recerca se centra en les àrees de l’avaluació ambiental i de la sostenibilitat de processos, productes i sistemes, en particular d’infraestructures; de la geotècnia i enginyeria geotècnica; i de les aplicacions i normalització de ciments i dels seus productes derivats.

Juntament amb els professors Eusebi Jarauta, Gabriel Bugeda, Irene Arias, Magín Campos, Ramon Codina, Joan Garcia, Marcel Hürlimann i Antoni Marí, membres fins ara de l’equip de direcció del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, Alejandro Josa ha estat un dels impulsors de la Federació UPC-Camins-Barcelona-TECH, creada conjuntament amb l’ETSECCPB per coordinar i potenciar de manera conjunta i eficient de l’activitat acadèmica de les dues unitats.

En aquest sentit, el nomenament d’Alejandro Josa com a cap del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental ha coincidit amb la presa de possessió de Pedro Díez com a nou director de l’Escola de Camins. Està previst que alguns dels membres dels equips directius ho siguin de les dues unitats i que treballin conjuntament en la Comissió Executiva de la Federació.