Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Distribució de càtedres estratègiques a partir de criteris d’excel·lència

Amb acreditació ICREA Acadèmia o distinguits per l'ERC

Distribució de càtedres estratègiques a partir de criteris d’excel·lència

El Consell de Govern del 26 de maig ha aprovat la distribució de càtedres estratègiques per a Personal Docent i Investigador (PDI) amb vinculació permanent a temps complet, que tenen acreditació ICREA Acadèmia, o bé que han estat distingits amb l’Advanced Grants o el Consolidator Grants.

31/05/2016
L’aprovació per part del Consell de Govern de la distribució de les càtedres estratègiques segons criteris d’excel·lència, i els seus requisits i procediments, complementa el programa de promoció de Personal Docent i Investigador (PDI) amb vinculació permanent a temps complet del 2016, que ja va aprovar el mateix Consell de Govern, el 29 de març passat. Globalment, està previst convocar 20 càtedres, 14 a partir del programa de promoció professional del PDI, i altres sis càtedres, que es convoquen segons criteris d’excel·lència. (Vegeu notícia relacionada)

En aquest sentit, de les sis càtedres que s’incorporen a la convocatòria del 2016, tres es distribuiran en departaments que comptin amb professorat distingit amb l’Advanced Grants o el Consolidator Grants, en vigor, atorgats per l’European Research Council; i les altres tres es distribuiran en departaments que comptin amb professorat distingit amb l’ICREA Acadèmia, en vigor, atorgat per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats. La distribució de les ICREA per àmbits serà d’una plaça a Ciències i Enginyeries Biotecnològiques; una plaça a Enginyeria Civil, Geologia i Ambiental, i una a l’àmbit d’Enginyeries de les TIC.

Atès que el nombre de guardonats ICREA, en vigor, és superior a tres, el Consell de Govern ha aprovat un procediment per a la distribució d’aquestes càtedres. En les sol·licituds presentades fins al proper 10 de juny, es valorarà, igual que amb les 14 càtedres del programa de promoció del PDI, amb un 30% els mèrits acadèmics; amb un 50 % la valoració dels currículums per part de la Comissió de Selecció i d’Avaluació del Personal Docent i Investigador (CSAPDIU), i amb un 20 % els informes de les unitats on el sol·licitant hagi estat adscrit o vinculat durant els darrers tres anys.