Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Aprovades noves mesures per reconduir la situació econòmica

Aprovades noves mesures per reconduir la situació econòmica

La UPC ha adoptat noves mesures per reconduir la difícil situació en què es troba la tresoreria de la Universitat. D’una banda, el Consell de Govern ha aprovat l’autorització per incrementar les pòlisses de crèdit de què disposa la UPC, per fer front als pagaments previstos en els propers mesos. D’altra banda, la Universitat posa a la venda aquells béns immobles que tenen més possibilitats en el mercat, de cara a obtenir ingressos extraordinaris.

03/06/2014
Per fer front a la complexa situació de tresoreria en què es troba actualment la UPC, el Consell de Govern ha acordat, en la sessió del 3 de juny, autoritzar la sol·licitud d’incrementar 15 milions d’euros les pòlisses de crèdit de què disposa la institució i que s’estan negociant amb diverses entitats financeres. L’objectiu és poder atendre els pagaments previstos en els propers mesos.

La difícil situació econòmica que afronta la Universitat s’ha vist agreujada pel fet que des del Ministeri d’Hisenda s’ha eliminat la possibilitat d’endarrerir el pagament de l’IRPF de les nòmines, tal i com s’havia fet el 2013. Aquest 2014 hi ha l’obligació de fer dues liquidacions mensuals, la corresponent a la liquidació ajornada i la corrent. Aquest fet ha complicat l’estat de la tresoreria ja que s’han de liquidar uns 35 milions d’euros que no estaven previstos. Si bé la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya ha retornat part del deute que té amb la UPC i que està reconegut al seu pressupost (uns 16 milions d’euros), aquests recursos són insuficients per resoldre els pagaments pendents.

D’altra banda, i amb la finalitat d’obtenir ingressos extraordinaris que contribueixin a reduir el dèficit acumulat de 113,5 milions d’euros, s’ha fet una auditoria del patrimoni de que disposa la Universitat. La finalitat és determinar quins són els immobles que tenen més possibilitats de ser posats a la venda i quina és la millor fórmula per fer-ho. En aquest sentit, s’ha presentat al Consell de Govern un primer catàleg amb els 12 edificis situats a Barcelona, Manresa, Terrassa i Vilanova i la Geltrú que es podrien posar a la venda i està previst que en els propers mesos es concretin les operacions a realitzar.

Pel que fa a l’execució del pressupost aprovat el mes de març, i del qual s’està fent un seguiment exhaustiu, es manté la previsió d’ingressos establerta, cosa que apunta a que es mantindrà l’equilibri pressupostari.