Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Aprovat el pla d’estudis del nou màster universitari en Arquitectura-BarcelonaArch i del de Paisatgisme

El nou màster universitari en Arquitectura-BarcelonaArch integra els sis màsters que impartia fins ara l’ETSAB

La UPC posa en marxa el curs 2015-2016 el nou màster universitari en Arquitectura·BarcelonaArch (MBArch), que integra els sis màsters que impartia fins ara l’ETSAB, i que té una major projecció internacional i noves especialitats més d’acord amb la demanda professional. El Consell de Govern del 23 de març n’ha aprovat la memòria, juntament amb la del màster en Paisatgisme.

25/03/2015
El màster universitari en Arquitectura·BarcelonaArch (MBArch), que s’impartirà a partir del curs 2015-2016 a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB), sorgeix de la necessitat de definir nous perfils professionals per a aquells estudiants que, més enllà de la pròpia formació de grau, desitgin aprofundir en temes d’especialització, recerca i innovació en l’àmbit de l’arquitectura. S’ha generat per la fusió dels sis màsters que s’impartien fins ara a l’ETSAB amb la intenció de crear un nou màster integrat de major projecció internacional, amb noves especialitats que estan més en sintonia amb les necessitats del món laboral.

Així, el màster MBArch s’estructura en les següents sis línies d’especialització: gestió i valoració urbana i arquitectònica; urbanisme; procés, projecte i programació; teoria, història i cultura; arquitectura, energia i medi ambient; estructures en l’arquitectura; innovació tecnològica en l’arquitectura; restauració i rehabilitació arquitectònica, i projecte contemporani.

El principal tret diferencial del nou màster és que, sota un mateix organigrama comú, es facilita l’intercanvi d’estudiants en determinades fases dels seus estudis, propiciant la possibilitat de cursar itineraris més flexibles i personalitzats, i noves especialitats dobles o combinades.

Així mateix, incorpora la paraula Barcelona en el títol, com a manifestació de la importància i l’impacte internacional de l’urbanisme i l’arquitectura de la ciutat i de la influència en aquest camp dels docents de l’ETSAB. MBArch combina la recerca amb la pràctica projectual, l’especialització amb la interdisciplinarietat, obrint noves expectatives i territoris d’estudis originals.

Estudis en paisatgisme
D’altra banda, el Consell de Govern també ha aprovat la memòria del màster universitari en Paisatgisme, que s’imparteix a l’ETSAB i a l’Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) i l’objectiu del qual és donar respostes actualitzades a la problemàtica del paisatgisme.

Els coneixements i les competències adquirits amb aquests estudis capaciten per analitzar, planificar, projectar i gestionar el paisatge, tot assumint els nous reptes que planteja la transposició de les directives europees, lleis i normatives diverses, referides directament o indirectament al paisatge.