Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Darreres novetats en l’oferta d’estudis per al curs 2016-2017

Darreres novetats en l’oferta d’estudis per al curs 2016-2017

Una nova doble titulació de grau (arquitectura tècnica i ADE) i una altra de màster (arquitectura i sostenibilitat) s’incorporen a la programació d’estudis que oferirà la UPC el curs 2016-2017. Així ho ha acordat el Consell de Govern del 19 de juliol, que també ha aprovat la normativa de doctorat i l’oferta de formació permanent del proper curs acadèmic. Igualment, s’han aprovat noves propostes de programes de doctorat per al curs 2017-2018, així com els criteris de viabilitat per a les propostes de nous estudis de grau i màster per impartir el mateix curs.

22/07/2016
Entre les novetats en l’oferta d’estudis de grau per al curs 2016-2017 hi ha la doble titulació del grau d’Arquitectura Tècnica i Edificació, que imparteix l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), i del grau d’Administració i Direcció d’Empreses, que imparteix el Centre Universitari EUNCET, adscrit a la Universitat. La doble titulació oferirà 20 places a les que podran accedir tant estudiants de nou accés com els estudiants del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació que hagin superat la fase inicial dels estudis.

L’altra novetat per al proper curs és la doble titulació del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat (MCTS), que imparteix l’Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (IS.UPC) i del màster en Intervenció Sostenible en el Medi Construït (MISMEC), que s’imparteix a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV). Per assolir la doble titulació s’hauran de cursar 135 crèdits i l’admissió se sol·licitarà a l’inici dels estudis del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat. En aquest cas per al proper curs s’ofereixen deu places.

Doctorat i formació permanent
El Consell de Govern del 19 de juliol va aprovar la normativa per als estudis de doctorat i dos nous programes de doctorat per al curs 2017-2018. Un d’aquests és el programa de doctorat interuniversitari en Administració i Direcció d’Empreses, que impartiran les quatre universitats politècniques espanyoles en el marc de col·laboració UP4. El nou programa ofereix diferents àmbits de recerca: economia, desenvolupament regional, estratègia i negocis, màrqueting, recursos humans, sistemes d’informació, finances i comptabilitat, i formació i desenvolupament en les organitzacions. A la UPC es desenvoluparan tesis doctorals en tots aquest àmbits i està previst oferir 25 places.

Una altra novetat en l’oferta de doctorat és el de Bioinformàtica, que donarà continuïtat formativa als estudis de grau (interuniversitari UPC-UPF-UB) i de màster (que imparteixen diferents universitats). En el nou programa, on s’ofereixen 26 places i que coordina la UAB, hi participen, a més de la UPC, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Pel que fa a la formació permanent, el Consell de Govern ha aprovat l’oferta de programes de la UPC School of Professional & Executive Development de la Fundació Politècnica de Catalunya, i que inclou 68 màsters (7 nous), 30 postgraus (4 nous) i 18 cursos de formació contínua (dos d’ells, nous).

Criteris de viabilitat de les propostes de nous estudis
El Consell de Govern ha aprovat els criteris de viabilitat per a les propostes de nous estudis. Es tracta d’uns requisits generals de viabilitat que han de complir totes les propostes d’estudis de nova implantació per ser incorporats a la proposta de programació universitària de la UPC per al curs 2017-2018. En línies generals, la proposta d’una nova titulació haurà d’estar justificada per un criteri de necessitat d’ordenació de les titulacions d’un centre, o bé per un criteri d’oportunitat de demanda i d’expertesa de la UPC. Totes les propostes estaran condicionades a la seva viabilitat econòmica.

En aquest sentit, els centres docents ja treballen en algunes d’aquestes propostes per a la programació del curs 2017-2018, les quals van ser presentades en el Consell de Govern del 26 de maig passat:

Propostes de grau
· Grau en Paisatgisme (ETSAB-ESAB). 60 ECTS
Grau en Ciència i Enginyeria de Dades (FIB, ETSETB, FME). 240 ECTS
· Grau en Enginyeria d’Automoció (EPSEM, ETSEIB itinerari 4rt curs). 240 ECT
· Grau Interuniversitari en Enginyeria Industrial i Economia. Interuniversitari UPC (ETSEIB)-UPF . 240 ECTS
· Grau en Fonaments d'Enginyeria de la Telecomunicació. (ETSETB). 180 ECTS
· Grau en Enginyeria Electrònica. (ETSETB). 240 ECTS
· Grau en Ciències del Mar. Interuniversitari UB-UPC (ETSECCPB). 240 ECTS

Propostes de màster (condicionades a la seva viabilitat econòmica):
· Màster en Disseny. Interuniversitari UPC (ETSAB, ESEIAAT, EPSEVG ) i UB (Facultat de Belles Arts). 60 ECTS
· Màster en Enginyeria Naval i Oceànica. Màster Universitari habilitant (FNB). 120 ECTS