Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Dos nous grups, en estadística i en navegació per satèl·lit, entren a formar part del catàleg de recerca

El grup d’Estadística Aplicada i Ciències Socials, AS3, i el grup de determinació i Ionosfèrica i Navegació per Satèl·lit i sistemes Terrestres, IONSAT, s’han inclòs al catàleg de grups de recerca de la UPC. Així ho va aprovar el Consell de Govern del 6 de febrer.

03/03/2014
El grup d’Estadística Aplicada i Ciències Socials, AS3, està format per 13 investigadors i investigadores, i s’orienta a la recerca aplicada en aquest camp per donar resposta a les problemàtiques de la societat des d’un vessant tècnic i social. Concretament, intensificarà se centrarà en les àrees de l’estadística aplicada en l’àmbit de l’enginyeria i les ciències socials, les ciències del comportament i l’educació, i la investigació operativa.

Així mateix, AS3 té com a objectiu la transferència dels resultats de la recerca mitjançant la formació i l’assessorament directe, la publicació i la creació de programari. El coordinador d’aquest grup, que està vinculat als departaments d’Estadística i Investigació Operativa, i d’Organització d’Empreses, és Vicenç Fernández.

Per la seva banda, el grup de determinació Ionosfèrica i Navegació per Satèl·lit i sistemes Terrestres, IONSAT, format per dos investigadors, centra la seva activitat a la recerca, el desenvolupament i el prototipatge en el camp de la determinació ionosfèrica precisa, meteorologia espacial i navegació precisa, basat en sistemes de satèl·lits, com ara els sistemes de satèl·lits per a la navegació global (GPS, GLONASS, Galileo o Beidou), sistemes d’ampliació com WAAS, EGNOS, MSAS o GAGAN, o altímetres com TOPEX, JASON, JASON2, entre d’altres. El nou grup, el responsable del qual és Miguel Hernández-Pajares, està vinculat al Departament de Matemàtica Aplicada IV.