Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > El Campus de la UPC a Terrassa estalvia en dos mesos gairebé 12.000 euros en electricitat

La conscienciació i la implicació de les persones que treballen i estudien al Campus de Terrassa de la UPC han permès estalviar durant els mesos de juliol i agost 111.694 kW/h en relació al mateix període de l’any anterior. Aquest estalvi energètic equival a 11.694€ i a 41.327 kg de CO2. Amb aquestes dades s’inicia la campanya ‘¡Si no hi ets, desconnecta!’, amb l’objectiu d’estalviar el 15% d’electricitat al Campus.

29/09/2011
L’acció i la conscienciació col·lectiva han esdevingut al Campus de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) en la millor eina per estalviar electricitat, optimitzar els recursos públics i aportar millores al medi ambient global. I és que els petits canvis d’hàbits, el control de l’energia que s’utilitza als espais de treball i la decisió de tancar completament les instal·lacions durant els primers 20 dies de l’agost, han estat clau per aconseguir un estalvi energètic més que significatiu durant els mesos de juliol i agost en relació al mateix període de l’any anterior.

La monitorització del consum energètic que ha implementat el Servei d’Obres i Manteniment ha permès analitzar, edifici a edifici, l’evolució de la factura de l’electricitat. Així, per exemple, l’edifici TR4, a on treballen diferents grups de recerca, va ser l’espai on més es va estalviar durant aquests mesos, amb un estalvi de 37.605kW/h. El segueix el TR12, seu del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), amb 16.121 kW/h, i el TR7, seu de l’INTEXTER, amb 12 492 kW/h.

Un 15% menys d’energia, aquest curs
El Campus de la UPC a Terrassa inicia ara una campanya per optimitzar al màxim el consum d’energia sota el lema ‘Si no hi ets, desconnecta!’. La campanya està basada en la conscienciació col·lectiva i el canvi d’hàbits, i té per objectiu arribar a estalviar el 15% d’electricitat durant el curs 2011-2012. La intenció és fer arribar el missatge a tota la comunitat universitària de que l’espai de treball s’ha de veure, a efectes energètics, com la pròpia casa, i que la suma de les petites accions individuals genera un estalvi que propicia l’optimització dels recursos públics i la millora global del medi ambient.

El consum a Internet, dia a dia
Tothom podrà veure diàriament, on line, les evolucions del consum d’electricitat a la pàgina web www.upc.edu/sirena i, en definitiva, com a través de l’acció col·lectiva es compleix l’objectiu final d’estalviar el 15% d’electricitat.

Canviar d’hàbits
Apagar els llums si l’absència en l’espai de treball és de més de 30 minuts; aprofitar al màxim la llum de dia; mantenir temperatures de 26º a l’estiu i 20º a l’hivern; tancar finestres i portes quan la calefacció i l’aire condicionat estiguin funcionant o desconnectar els PC i altres equips electrònics durant la nit són accions molt efectives per aconseguir l’objectiu col·lectiu d’estalvi en electricitat a tot el Campus.