Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > El CIMNE rep un premi per la capacitat d’innovar l’enginyeria naval

El premi s’ha atorgat el 15 de juliol a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Navals, a Madrid

El CIMNE rep un premi per la capacitat d’innovar l’enginyeria naval

El Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) ha estat reconegut amb el premi a l’organisme relacionat amb l’enginyeria naval més destacat en el camp de la innovació durant 2010.

18/07/2011
El Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) ha estat reconegut amb el premi a l’organisme relacionat amb l’enginyeria naval que més ha destacat en el camp de la innovació durant 2010, i que atorga l’Associació d’Enginyers Navals i Oceànics d’Espanya (AINE).

El guardó reconeix els quasi 25 anys d’activitat en formació, recerca i transferència de tecnologia en aquest àmbit que s’ha dut a terme des del CIMNE i durant els darrers anys principalment a l’Aula del CIMNE de la Facultat de Nàutica de Barcelona que dirigeix Julio García.

Els projectes es van iniciar fa ja 15 anys en el marc de la col·laboració amb l’antiga empresa naval Bazán i s’han desenvolupat en el camp dels mètodes numèrics i de les aplicacions a l'enginyeria, en especial, en càlculs hidrodinàmics i aeroelàstics que s’han aplicat especialment als velers participants a la regata de la Copa Amèrica. Una aposta per l’R+D+i en el sector de l’enginyeria naval que ja el 2004 va fer al CIMNE mereixedor del Premi de Tecnologia Duran Farell que atorga el Consell Social.