Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > El Consell de Govern aprova les actuacions d’estalvi en l’execució del pressupost 2011

El Consell de Govern del 20 de juliol passat ha aprovat les actuacions per contenir, estalviar i reduir la despesa durant l’execució del pressupost d’aquest any i que han de servir per fer front a la difícil situació econòmica de la Universitat. El Consell Social va aprovar el 26 de juliol aquest acord.

27/07/2011
Les mesures més destacables son:

Capítol I
En relació al col·lectiu PAS:

a.- Cobrir únicament les places vacants d’estructura si el seu cost es compensa prèvia minoració de la partida pressupostària corresponent a reforços, pel mateix import. Igual criteri s’aplicarà pel que fa a les vacants que es produeixin per jubilació, defunció o qualsevol altra forma d’extinció definitiva de la relació laboral.
b.- Continuar impulsant la creació d’UTG, sense que la seva creació comporti increment de la despesa del Capítol l de la universitat.
c.- Redistribuir o reorganitzar els efectius de les unitats bàsiques i funcionals de la Universitat, d’acord amb els criteris que s’estableixin.
d.- Extingir gradualment els reforços, llevat dels casos en què la seva no continuïtat posi en perill el funcionament normal del servei.

L’objectiu de reducció del Capítol I, corresponent a retribucions del PAS, s’ha fixat en un 2,5% per l’any 2011.

En relació al PDI:
S’ha acordat continuar amb l’adequació de l’encàrrec docent i mesures de contenció pressupostària (CG 09/02/11) i assignació de docència a graus i màsters (CG 31/03/11).

L’objectiu de reducció del Capítol I, corresponent a retribucions del PDI, s’ha fixat en 1,5% per l’any 2011.

Altres accions previstes:

Capítol II
S’ha acordat reduir en un 10% el total de la despesa prevista en el pressupost 2011. En relació al pressupost descentralitzat de les unitats bàsiques ha suposat un 30% de disminució.

Capítol IV
En relació a aquest capítol s’ha acordat reduir-lo en un 10% respecte a la consignació prevista en el 2011.

Capítol VI
Sobre la despesa assignada al s’ha previst disminuir un 20%.

Antecedents

El 21 de desembre de 2010 el Consell Social aprovava el pressupost per a l’exercici 2011 que implicava una minoració del 18’7% respecte al de l’any anterior. Per a la seva confecció, es van tenir en compte criteris d’estalvi i austeritat en la despesa, atesa la situació de crisi, les dificultats de les administracions públiques en assegurar el finançament compromès amb la UPC i el dèficit acumulat per la Universitat que, a 31 de desembre de 2010 era de 82,1 milions d’euros.

A 21 de desembre de 2010, la Generalitat s’havia endarrerit en el pagament dels seus compromisos econòmics amb la UPC per una xifra de 31,5 milions d’euros.  A partir de gener de 2011, la UPC ha anat aplicant accions per fer front als seus compromisos de despesa.

El Consell de Govern va ser informat el 31 de març passat sobre els efectes i les mesures a emprendre sobre el pressupost 2011 aprovat per la UPC, com a conseqüència de la publicació del Decret 109/2011, d’11 de gener, de pròrroga dels pressupostos 2010 de la Generalitat de Catalunya. El Consell de Govern del 22 de juny, a la vista de la impossibilitat de fer front a les disminucions de finançament de 37,8 milions d’euros anunciades per la Generalitat de Catalunya sobre el pressupost 2011 aprovat per la UPC, acordava demanar pactar amb la Generalitat un Pla de Viabilitat que permetés a la UPC adaptar-se, en un temps prudencial, al nou marc de reduccions econòmiques.