Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > El Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics passa a anomenar-se de Ciències de la Computació

El Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics es dirà a partir d’ara de Ciències de la Computació, segons ha acordat el Consell de Govern el 21 de juliol. El canvi de nom segueix la tendència de nomenclatura que s’està imposant al món acadèmic en l'àmbit internacional.

23/07/2014
La proposta de canvi de nom del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics va ser aprovada el 9 d’octubre de 2013 per part del Consell d’aquesta unitat, que va acordar anomenar-se Departament de Ciències de la Computació, en català; de Ciencias de la Computación, en castellà, i Computer Science, en anglès. Aquesta proposta ha rebut el suport del Consell de Govern el 21 de juliol.

Aquesta modificació ha estat motivada per la poca identificació dels membres del Departament amb el nom que tenia aquesta unitat fins ara, el qual venia imposat per criteris normatius de l’antiga Llei de Reforma Universitària (LRU). El PDI adscrit al Departament considera que les activitats acadèmiques que es realitzen s’emmarquen en l’àmbit més ampli de la teoria i les aplicacions que donen preferència al concepte de computació davant del concepte de computador.

El canvi de nom segueix la tendència de nomenclatura que s’està imposant al món acadèmic a escala global i, per tant, aporta al Departament una major visibilitat internacional.