Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Elena Fernández, presidenta de l’European Association of Operational Research Societies

La professora i investigadora Elena Fernández, del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha estat nomenada presidenta de l’European Association of Operational Research Societies (EURO).

25/03/2015
La investigadora i catedràtica d’universitat Elena Fernández, del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC, és des del mes de gener presidenta de l’European Association of Operational Research Societies (EURO) per al període 2015-2016. Aquesta entitat, creada el 1975, té com a objectiu promoure la investigació operativa a Europa i pertany a la International Federation of Operational Research Societies (IFORS).

Elena Fernández és llicenciada en Matemàtiques per la Universitat de Saragossa el 1979 i doctora en Informàtica per la UPC des de 1988. Professora del Màster d’Estadística i Investigació Operativa de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), ha impartit docència al grau de Matemàtiques de la mateixa facultat i actualment també és professora de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB).

Forma part del grup de recerca d’Optimització Numèrica i Modelització (GNOM), on treballa en el camp de l'optimització numèrica, la modelització de problemes resolubles amb optimització, i l'aplicació de tècniques adients a problemes de l'enginyeria, la indústria, la logística i les tecnologies de la informació. Centra la seva activitat de recerca en l’àmbit de la investigació operativa, en l’optimització discreta i l’optimització combinatòria. Més concretament, la seva àrea d’especialització es basa en problemes de localització, disseny de rutes i disseny de xarxes.