Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Enric Freixa, que va ser professor i secretari general de la UPC, homenatjat a l'ETSEIB

El 12 de març l’ETSEIB va acollir l’acte d’homenatge a Enric Freixa Pedrals, qui fou titulat de l’Escola, catedràtic i també el primer secretari general de la UPC.

15/03/2012
L’acte va incloure la presentació de la publicació Enric Freixa i Pedrals (1911-2002), que commemora el centenari del seu naixement, i que ha estat impulsat per l’ETSEIB, el Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC), l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya (AEIC) i la Mútua d’Enginyers Industrials de Catalunya.

L’acte va omplir l’aula capella de l’ETSEIB i va comptar amb la participació del rector de la UPC, Antoni Giró, el director l’Escola, Francesc Roure, i el fill del professor homenatjat, Antoni Freixa. També van intervenir-hi els autors de la publicació, Francesc X. Puig Rovira, qui fou gerent de la UPC, i Carles Puig, sotsdirector d’Afers Culturals de l’ETSEIB, així com Joan Vallvé, degà del COEIC i Joan Munt, president de la Mútua. Entre les personalitats assistents, hi havia els antics rectors de la UPC Gabriel Ferraté, Julià Fernández i Josep Ferrer Llop.

En les diverses intervencions es va recordar el pas d’Enric Freixa per l’antiga Escola d’Enginyers Industrials  —l'actual ETSEIB— com a estudiant, entre 1927 i 1933, quan va obtenir el títol esdevenint el número u de la promoció. Freixa va iniciar la carrera professional a l’empresa la Maquinista, i va exercir de professor a l’Escola de 1941 fins a 1981, la majoria dels quals ocupant la càtedra de Motors i Tecnologia Mecànica. Enric Freixa també va tenir un paper decisiu en els inicis de la UPC, ja que va ser-ne el primer secretari general, des de 1971 fins a 1981, quan es va jubilar.

El seu llegat a la professió també es va gestar a través de la participació en nombroses entitats, com ara les juntes directives de l’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials, la Mutualitat de Previsió Social dels Enginyers Industrials, la Societat de Tècnics d’Automoció, l’IDIADA, la Fundació Joaquim Torres Ibern, l’Institut d’Estudis Catalans i la Reial Acadèmia de les Ciències i les Arts, que va presidir de 1983 a 1996.