Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Es reuneix el Claustre Universitari en sessió extraordinària per informar i debatre sobre el Pla de viabilitat econòmica 2011-2014

El 16 de novembre ha tingut lloc una reunió extraordinària del Claustre Universitari convocada a petició de 80 membres del claustre que van sol·licitar una sessió per tractar el Pla de viabilitat econòmica 2011- 2014.

25/11/2011
La sessió s’ha iniciat amb un repàs a la situació econòmica de la UPC per part del rector, Antoni Giró, els factors que l’han produït, així com les mesures de viabilitat econòmica que s’han anat prenent des de 2006 i, especialment, al llarg de l’any 2011. Veure document a la Intranet.

En una segona intervenció, el rector s’ha referit al Pla de viabilitat econòmica 2011-2014, presentant el marc general, els objectius, les grans línies per a la gestió econòmica del pla, el calendari i la metodologia. Antoni Giró ha afirmat que el Pla es troba encara en fase d’elaboració i que s’han analitzat les propostes rebudes per part de la comunitat, però encara no s’ha tancat el contingut definitiu. Tot i això, ha apuntat que l’objectiu és que fer front a una situació extremadament difícil, estabilitzar el dèficit i fer viable la universitat aconseguint que es mantingui l’excel·lència en l’activitat de docència i de recerca. Veure document a la Intranet.

Ambdues intervencions han estat succeïdes per un torn de paraules en què els claustrals han debatut entorn a les qüestions presentades, amb el consens entorn el reconeixement d’una situació econòmica altament delicada que, si no es gestiona correctament, pot tenir greus conseqüències per a la Universitat.
En el debat s’han analitzat les causes de la situació actual i la presa de mesures concretes i urgents per fer-hi front. També s’han tractat els desajustos entre l’actual model de finançament de les universitats i l’activitat de la UPC.

D’altra banda, s’ha demanat al rector més informació sobre les mesures concretes que contindrà el Plave i s’ha debatut sobre si la situació és similar en altres universitats catalanes, així com sobre la necessitat d’articular un sistema que impliqui majors ingressos.
Igualment s’ha tractat l’abast que ha de tenir aquest Pla de viabilitat i sobre les implicacions i les dificultats d’emprendre mesures per reduir la despesa a curt termini.

La idoneïtat del mètode escollit per elaborar el Plave, el procés de participació i informació a la comunitat universitària, el grau de responsabilitats del rector i del Consell de Govern en la seva aprovació i el calendari previst per a la seva presentació van ser altres dels temes plantejats. El rector va manifestar el seu compromís en l’elaboració d’un pla que, tot i les dificultats, garanteixi el futur de la Universitat i el seu nivell d’excel·lència.

D’altra banda, durant la sessió es van presentar també quatre mocions, de les quals es van aprovar tres com a recomanacions. Aquestes es traslladaran als òrgans competents per la seva consideració, si s’escau. Veure les mocions a la Intranet.

El rector es felicita per l’alta participació i implicació dels membres claustrals.