Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Estudiantat de l’EPSEVG rep el I Premi per a joves enginyers ferroviaris TRIA Railway R&D

L'article premiat és el resultat dels projectes de fi de carrera de quatre estudiants d'Enginyeria Tècnica Industrial.

Continguts Relacionats
27/02/2012
La Fundación de los Ferrocarriles Españoles i l’empresa d’innovació tecnològica ferroviària TRIA Railway R&D han premiat quatre estudiants d’Enginyeria Tècnica Industrial de l’especialitat de Mecànica de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) per l’article titulat Enginyeria inversa de les estructures triangulars i del Talgo I. El treball, guardonat amb una dotació de 1.500 euros, és el resultat dels projectes de fi de carrera ‘Enginyeria inversa del Talgo I’, de Mario Aragón i Xavier García, i ‘Enginyeria Inversa del Talgo 0’, de Roger Cascante i David Xaubet.

L’objectiu de l’article guanyador ha estat recollir el projecte d’enginyeria inversa sobre els primers prototips del sistema triangular Talgo. Amb aquest estudi s’ha treballat principalment el disseny i el comportament dels prototips en la via, així com la resistència dels materials.

En aquesta primera edició dels Premis, s’han atorgat també deu mencions de qualitat a treballs sobre temes ferroviaris, entre els quals s’ha reconegut el projecte presentat per altres quatre estudiants de la UPC. Així, s’ha reconegut l’article Configuració i implantació del sistema ERTMS/ETCS Nivell 1 en el tram entre Plaça de Espanya-Martorell. Enllaç de la línea Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, dels estudiants Pedro De La Rubia, Alejandro Berenguer, Jordi Fábregas i Sonia Bernad. Es tracta del projecte de fi de màster que els estudiants ja van defensar en el Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica, amb seu a l’EPSEVG, durant el curs 2010-2011, un màster pioner a Catalunya.

L’acte de lliurament dels premis va tenir lloc el 14 de febrer al Palau Fernán Suárez (Madrid), seu de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles. La convocatòria del I Premi per a joves enginyers ferroviaris, TRIA Railway R&D y la Fundación de los Ferrocarriles Españoles vol incentivar la recerca en l’àmbit de l’enginyeria ferroviària entre els joves menors de 35 anys en aquest sector.