Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > L’accident nuclear del Japó protagonitza una jornada tècnica a l’ETSEIB

L’accident nuclear del Japó protagonitza una jornada tècnica a l’ETSEIB

Els experts van explicar com funciona una planta nuclear del mateix tipus que la de Fukushima i van repassar tots els detalls de l’accident, així com la situació actual a l’interior de la central i el que s’està fent per controlar la situació.

01/04/2011
El 28 de març, l’ETSEIB va organitzar la jornada "Un repàs tècnic a la situació de Fukushima", una sessió de formació i informació sobre l’accident que l’11 de març passat va tenir lloc a la planta nuclear japonesa.

La jornada, que va presentar el director de l’ETSEIB, Francesc Roure, i en què va ser present el rector, Antoni Giró, va ser conduïda pels professors del Departament de Física i Enginyeria Nuclear Javier Dies, Guillem Cortés i Lluís Batet.

També van informar sobre com es monitora el núvol de partícules radioactives que s’està dispersant pel planeta i sobre com es mesura la radiació en les persones i l’entorn.

Els experts van explicar que la planta va respondre amb seguretat davant el terratrèmol, però que no va poder fer front al tsunami posterior, amb onades de 7 a 9 metres, que superaven les previsions del disseny.

També van afirmar que l’accident ha servit per constatar que el combustible radioactiu que fan servir les plantes nuclears s’ha d’extreure i emmagatzemar en instal·lacions concebudes especialment per a aquesta funció i que estiguin dissenyades amb més garanties de seguretat. També van argumentar que després de Fukushima els futurs reactors nuclears hauran de confiar més en sistemes de seguretat passius, que evacuïn el calor residual del reactor sense que calgui fer servir l’electricitat, un servei difícil d’assegurar durant una emergència.

La jornada es va poder seguir per videoconferència a l’ETSEIAT i a través del Canal UPC.tv, on la podeu visualitzar.

D’altra banda, el Departament de Física i Enginyeria Nuclear acaba de publicar un butlletí especial sobre l’energia nuclear i l’accident del Japó.