Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > L’e-administració permet la gestió digital de la foto personal i l’accés a les intranets amb el certificat digital

S’han desenvolupat dues noves prestacions relacionades amb l’administració electrònica: la gestió digital de la fotografia personal i la possibilitat d’accés a les intranets de la UPC mitjançant el certificat digital.

27/03/2012
D’una banda, s’ha posat en marxa un tràmit electrònic mitjançant la pàgina web https://www.upc.edu/identitatdigital/identitat/la-meva-foto que permet als membres de la comunitat universitària actualitzar digitalment la seva fotografia en els sistemes d’informació de la UPC.

Fins ara la fotografia s’obtenia a partir de la que consta al carnet universitari, la qual únicament es pot lliurar en format paper i seguint un circuit manual que pot donar lloc a errors en la tramitació.

La nova aplicació permet al PDI, al PAS i a l’estudiantat veure la seva fotografia vigent i actualitzar-la, si s’escau, per una nova en format digital. Un cop transcorregudes entre 24 i 48 hores, la nova fotografia estarà a disposició dels sistemes d’informació de la UPC.

La foto personal es considera una dada de caràcter personal, i per tant, està subjecta a la legislació i normativa que es pot consultar en aquest enllaç http://www.upc.edu/normatives/proteccio-de-dades. El canvi de fotografia no comporta cap actualització de la imatge de perfil que el PDI hagi definit lliurement a ATENEA.

Accés més segur a la Intranet

D’altra banda, a l’abril la finestra d’inici de sessió a algunes intranets de la UPC que fan servir el sistema d’Identificació Única incorporarà un nou element complementari de seguretat: l’autentificació mitjançant el certificat digital.

Per tant, l’autentificació dels usuaris o usuàries a la majoria d’intranets es podrà fer mitjançant l’usuari i la contrasenya com fins ara, o bé utilitzant el certificat digital del carnet UPC.

L’autentificació mitjançant el certificat digital en l’accés a les Intranets aporta més garanties en la identificació de la persona. De moment, l’ús del certificat digital oferirà les mateixes prestacions que l’accés mitjançant contrasenya, però s’està treballant perquè en un futur pròxim sigui la via per consultar informació restringida o per modificar dades de caràcter més confidencial.

La possibilitat d’autentificar-se mitjançant el certificat digital s’aplicarà a les intranets que disposen del sistema d’identificació universal “Single sign-on”, que permet que les credencials es recordin d’una intranet a l’altra sense haver-les de tornar a escriure, i que a la Universitat es coneix com “Identificació única UPC”.