Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > L'EUPMT deixa de ser un centre adscrit de la UPC

L'EUPMT deixa de ser un centre adscrit de la UPC

El 22 d’abril d'aquest any ha entrat en vigor la disposició per la qual s'aprova la desadscripció de l'Escola Universitària Politècnica de Mataró (EUPMT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la seva adscripció a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Tot i haver culminat aquest procés, la UPC garanteix la qualitat en la docència i el dret de l’estudiantat a finalitzar els ensenyaments d’acord amb el pla d’estudis amb el qual els van iniciar. Així mateix, aquests estudiants continuen tenint oberta la possibilitat de seguir els estudis de grau a la resta de centres docents de la UPC que també els imparteixen

14/05/2015
El 21 d’abril de 2015 s'ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la disposició ECO/84/2015 del 16 de març de 2015 del Departament d’Economia i Coneixement, de la Generalitat de Catalunya, per la qual s'aprova la desadscripció de l’EUPMT de la UPC i la seva adscripció a la UPF.

Amb l’entrada en vigor d’aquesta disposició, el 22 d’abril d’enguany, finalitza el procés que havien iniciat el curs passat la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme, entitat titular de l’EUPMT, i la UPC. En el conveni signat el 5 de maig de 2014, les dues entitats van regular en quines condicions es realitzaria la supressió progressiva dels estudis universitaris oficials de grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, en Enginyeria Mecànica, en Mitjans Audiovisuals (tots tres implantats el curs acadèmic 2009-2010), i de grau en Enginyeria Informàtica (implantat el curs 2010-2011).

Paral·lelament, la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme (de la qual són patrons principals l’Ajuntament de Mataró i el Consell Comarcal del Maresme) va signar, el 20 de gener de 2014, un conveni amb la UPF per l’adscripció de l’EUPMT, que passa ara, per la mateixa disposició del 16 de maig, a denominar-se Escola Superior Politècnica Tecnocampus i que impartirà els graus en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, en Enginyeria Informàtica de Gestió i Sistemes d’Informació, en Enginyeria Mecànica i en Mitjans Audiovisuals, entre d’altres.

Tot i que l’EUPMT deixa de ser un centre docent adscrit de la UPC, la Universitat continua fent el seguiment que garanteix la qualitat en la docència i el dret de l’estudiantat a finalitzar els ensenyaments d’acord amb el pla d’estudis amb el qual els varen iniciar, amb un rendiment acadèmic normal, més les convocatòries addicionals previstes a la normativa vigent.

Així mateix, aquests estudiants continuen tenint oberta la possibilitat de continuar els seus estudis universitaris en qualsevol dels centres docents de la UPC en que s’imparteixen els graus que estan cursant, com ja succeïa anteriorment, mitjançant el procediment de trasllat d’expedient acadèmic.