Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La jornada Women & Tech impulsa la presència de la dona a la ciència i l'enginyeria

Prop de 250 persones, entre estudiantat, docents i autoritats, van participar a la primera edició de la Jornada Women & Tech, que va tenir lloc el 15 de maig al Campus Nord i el dia següent al Campus de Terrassa.

25/05/2012
La trobada va tractar l’elecció d’estudis de les dones i el desenvolupament professional femení al llarg de la vida, a més de visualitzar experiències d’èxit que permetin fomentar l’esperit emprenedor i la creativitat en els joves.

La jornada al Campus Nord va ser inaugurada per la vicerectora de Relacions Institucionals, Marisol Marqués i va comptar amb la presència de la presidenta de l’EASSE Catalunya, Teresa Martínez, el representant del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Antoni Arasanz i Ivet Castaño, coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones a Barcelona.

La jornada va iniciar-se amb la conferència del doctor Woodie Flowers, professor emèrit d’Enginyeria Mecànica de l’Institut de Tecnologia de Massachusetts i conegut divulgador científic als Estats Units. El professor del MIT va fer èmfasi en la necessitat d’aconseguir que “les entitats educatives facin un esforç per ser més creatives, perquè no tot és la transmissió de conceptes, sinó que hem de buscar aplicacions pràctiques i motivar l’alumnat per a treure el màxim rendiment a l’educació”. Flowers considera que no es pot desaprofitar el gran potencial que tenen les dones per liderar equips i, especialment en l’àmbit tècnic, dissenyar i crear instruments o projectes que millorin la societat.

A continuació, es van desenvolupar diverses sessions paral·leles sobre Emprenedoria i Innovació per una banda, i Dona i Tecnologia per l’altra, amb la participació d’Enric Vidal, professor de la Universitat Internacional de Catalunya; Teresa Martínez, presidenta d’EASSE Catalunya; Núria Salán, coordinadora acadèmica del programa de Gènere de la UPC i Marisa Andrea Lostumbo, coordinadora general del Club Alumni UPC de Dones Politècniques; David González, sotsdirector de l’ETSEIAT, Cristina Aresté, cap de la Unitat de Valorització del Programa Innova de la UPC i Antoni Arasanz, assessor de la consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’empresari i emprenedor Xavier Verdaguer fa fer una conferència abans de la cloenda, que va anar càrrec del rector de la UPC, Antoni Giró i de la presidenta d’EASSE Catalunya, Teresa Martínez.

Les activitats vinculades a la jornada Women & Tech van incloure una conferència del professor Woody Flowers a la sala d’actes de l’ETSEIAT el 16 de maig, que va ser presentada pel sotsdirector de l’Escola Juan Carlos Cante i a la qual van assistir unes 180 persones.