Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Carlos F. Daganzo i a David R. J. Owen seran investits doctors 'honoris causa' per la UPC

A proposta de l'ETSECCPB i del CENIT, d'una banda, i del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria, de l'altra

El professor Daganzo és expert en ciència del transport, i el professor Owen, en mètodes numèrics a l’enginyeria.

13/02/2012
El Consell de Govern del 9 de febrer ha aprovat la concessió del doctorat honoris causa per la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) als professors Carlos F. Daganzo i David Roger Jones Owen.

El professor Carlos F. Daganzo és catedràtic de Ciència del Transport de la Universitat de California, a Berkeley (Estats Units) i ha estat distingit amb la càtedra Robert Horonjeff. El professor Daganzo és doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, va ser professor del Massachussetts Institute of Technology i actualment és director del Centre de Excel·lència de la Fundació Volvo sobre el Futur del Transport Urbà a UC Berkeley. És autor de 5 llibres científics i de més de 150 articles en revistes, que per la seva repercussió el qualifiquen com al millor investigador mundial en Ciència del Transport.

La proposta d’investidura del professor Daganzo com a doctor honoris causa ha estat promoguda per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) i pel Centre d’Innovació del Transport de la UPC (CENIT). El professor Daganzo ha col·laborat amb la Universitat mitjançant la impartició de cursos i seminaris, la direcció de tesis doctorals i la participació en diversos congressos i projectes de recerca.

Per la seva banda, David Roger Jones Owen és catedràtic del Civil and Computational Engineering Center de la Universitat de Swansea (Regne Unit). És una autoritat mundial en l’àmbit del desenvolupament i aplicacions dels mètodes numèrics en enginyeria, i és autor de més de 400 publicacions científiques, 6 llibres, editor d’una revista internacional i membre de diversos comités de revistes de prestigi. És membre electe de la Royal Academy of Engineering i de la Royal Society, al Regne Unit, i de la National Academy of Engineering als Estats Units.

El nomenament del professor Owen ha estat promogut pel Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria. La relació entre el professor Owen i la UPC s’inicià el 1979, i des d’aleshores ha impartit cursos avançats i participat en l’organització de congressos de rellevància internacional, a més de col·laborar en consorcis i projectes d’R+D+I, sovint finançats per la Unió Europea i altres agències internacionals.