Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC, la 87ena universitat en Enginyeria i Tecnologia del rànquing QS World

La Universitat és la primera de les universitats espanyoles

La UPC, la 87ena universitat en Enginyeria i Tecnologia del rànquing QS World

La Politècnica de Catalunya és també la primera universitat espanyola en el camp tecnològic en el rànquing ISI, posició que manté en els àmbits de les TIC i de les Matemàtiques.

30/11/2011
En l’última edició del rànquing QS World University Ranking que classifica les 700 primeres institucions seleccionades entre les aproximadament 2.000 que avalua inicialment la institució, la Universitat Politècnica de Catalunya.BarcelonaTech (UPC) té per primera vegada visibilitat en la classificació general, assolint la posició 373. Pel que fa al rànquing per àrees temàtiques, en l’àrea d’Enginyera i Tecnologia, —la més representativa de la seva activitat— la UPC obté la 87ena posició en el rànquing mundial i és la primera de les universitats espanyoles.

El QS World University Ranking mesura sis indicadors ponderats entre els quals hi ha la reputació acadèmica, la reputació al mercat laboral i les citacions del PDI.

Primera universitat espanyola en Enginyeria, TIC i Matemàtiques
. D’altra banda, en la darrera edició general del Rànquing ISI de les universitats espanyoles que elaboraren dos grups de recerca de la Universidad de Granada, la UPC encapçala el rànquing estatal en els camps de l’Enginyeria, de les Matemàtiques i de les TIC. En aquest sentit, la UPC és la primera universitat tant pel que fa a l’àmbit espanyol, com català i entre les universitats politècniques. La Universitat millora així la seva posició en el camp de l’Enginyeria, passant d’ocupar la tercera posició que va obtenir el 2010 a liderar el rànquing. Pel que fa a les TIC i a les Matemàtiques, la UPC ja ostentava l’any passat la primera posició d’aquesta classificació.

D’altra banda, en el camp de Ciències de la Terra i Mediambientals, la Universitat ocupa la primera posició en la classificació de les universitats politècniques, situació rellevant que també ocupa en el camp de la Física, entre aquest tipus d’universitat.

El rànquing ISI es fonamenta en la recerca que es publica a les revistes internacionals de major impacte i visibilitat, a partir d’indicadors que mesuren la producció i la qualitat de la investigació de cada institució.