Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La vicepresidenta del Govern presideix la cloenda de la celebració del centenari de l’ESAB

L'acte ha tingut lloc a l'Institut d'Estudis Catalans

La vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha presidit la presentació del llibre 'L’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona. Cent anys d’ensenyament universitari: 1912-2012', l’últim dels actes programats per celebrar el centenari de l’Escola i que ha tingut lloc a l’Institut d’Estudis Catalans.

11/07/2012
La vicepresidenta ha subratllat el paper cabdal de Escola Superior d’Agricultura de Barcelona en el desplegament dels ensenyament universitaris agrícoles i ha felicitat la direcció i l’equip i a totes les persones “que han contribuït a fer de l'ESAB un bressol de talent amb uns valors d'identitat que l’han permet “fer recerca, transmetre coneixements i sobre tot actituds i valors cap al nostre entorn que l’han convertit en un centre de referència”. La vicepresidenta també ha destacat el compromís de l’Escola amb el país "per donar resposta a les demandes socials en la producció d’aliments de qualitat, en la preservació del medi ambient o en l’obtenció de nous productes d’origen biològic per a usos alimentaris".

L’acte ha estat presidit pel Comitè d’Honor del Centenari de l’ESAB; l’autor del llibre del Centenari, Gustau Erill; el president de l’Institut d’Estudis Catalans, Salvador Giner; el vicepresident de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil; la directora de l'ESAB, Lourdes Reig; el comissionat per a la Formació Permanent de la Universitat Politècnica de Catalunya, Josep Majó, el president de la Institució Catalana d'Estudis i Agraris (ICEA), Josep M. Vives, i l’editor del llibre, Miquel Pujol.

El llibre, escrit per Gustau Erill i Pinyot, narra la història de l’ESAB i els seus antecedents, des del Jardí Botànic de Barcelona empès pel Marquès de Ciutadilla, fins a la celebració del centenari, tot relacionant-lo amb els diferents esdeveniments que han anat succeint al país.

La directora del centre, Lourdes Reig, ha fet un repàs del que ha estat aquest any de celebració, “un any de nombrosos actes que han farcit l’Escola de persones d’ara i d’abans, de coneixement, d’opinions, de novetats i de records. Una celebració que ens ha servit per analitzar el nostre passat i per reflexionar sobre el futur”.