Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Les obres socials de ”la Caixa” i de CatalunyaCaixa donen suport a la captació del talent i la formació excel·lent

Un conveni per impulsar la internacionalització de la Universitat Politècnica de Catalunya i captar i retenir talent.

L’acord estableix una inversió de 640.000 euros de l’Obra Social ”la Caixa” durant aquest any, uns recursos que també reforçaran l’àmbit de la captació i la retenció del talent.

01/06/2011
El director general de la Fundació ”la Caixa”, Jaume Lanaspa, i el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Antoni Giró, van signar el 20 de maig un conveni per impulsar la internacionalització de la Universitat Politècnica de Catalunya i captar i retenir talent.

La col·laboració s’emmarca en el projecte UPC per a la captació del talent (2010-2014) i comprèn els programes d’Energia i Aeronàutica i el Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS).

L’acord preveu, per tant, col·laborar per ampliar els horitzons de la formació que l’estudiantat rep a la UPC i afavorir l’intercanvi intel·lectual entre el professorat i investigadors d’arreu del món, i contribuir al reconeixement de la UPC com a Campus d’Excel·lència Internacional.

L’acord subscrit entre l’Obra Social ”la Caixa” i la UPC se suma als diferents convenis de col·laboració que mantenen ambdues institucions des de fa vint anys en diversos àmbits de l’activitat universitària.

Beques en 10 màsters d'excel·lència
D’altra banda, l’Obra Social de CatalunyaCaixa col·laborarà amb la UPC en un programa de beques per a l'estudiantat que cursi alguns dels màsters de l'oferta de la universitat, íntegrament impartits en anglès i amb un elevat grau d’internacionalització.

Aquest programa de beques s’iniciarà el curs 2011-2012 i tindrà una dotació prevista de 80.000 euros. Així ho han acordat ambdues institucions mitjançant un conveni de col·laboració que el 20 de maig han signat la directora de la l’Obra Social de CatalunyaCaixa, Marta Lacambra, i el rector, Antoni Giró.

Aquestes beques s’atorgaran a estudiants amb un bon expedient acadèmic i s’adreçaran a programes de 60 crèdits ECTS (per als quals la beca és de 5.000 euros) i de 120 crèdits ECTS (amb un ajut de 10.000 euros). També es preveu becar amb 7.500 euros els programes de 90 crèdits.

L’acord signat preveu la concessió d’una beca per a cadascun dels màsters següents: Aerospace Science and Technology; Computational and Applied Physics; Computer Architecture Networks Systems; Information and Communication Technologies; Research on Information and Communication Technologies; Numerical Methodical for Engineering; Telecommunication Engineering and Management; Advanced Mathematics and Mathematical Engineering; Artificial Intelligence i, finalment, Photonics.