Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Les sortides professionals dels doctorands catalans, en una jornada a la UPC

També ha tingut lloc, el 15 d'octubre, el Fòrum de Recerca Doctoral de l'àmbit TIC

Les sortides professionals dels doctorands catalans, en una jornada a la UPC

25/10/2012
Amb la finalització dels estudis de tercer cicle, els doctors i doctores encaren el repte d’iniciar una carrera professional en l’àmbit de la recerca. Per ajudar-los a resoldre els dubtes que puguin tenir, i augmentar-ne la competitivitat en el mercat laboral científic, les universitats catalanes, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, organitzen les Jornades per a futurs doctors i doctores, que enguany ha acollit la UPC.

Entre el 24 i el 26 d’octubre, l’edifici Vèrtex ha reunit un centenar de persones que cursen els darrers anys de la formació com a investigadors i investigadores a les universitats catalanes. “Quan acabi el doctorat...” era el lema d’aquesta trobada, en la qual s’han presentat la situació laboral en els centres de recerca i centres tecnològics, els departaments d’innovació de les empreses i les oportunitats com a emprenedors en diverses taules rodones. A més, les jornades han inclòs tallers en què s’han presentat eines i recomanacions per la recerca de feina i conferències entorn al sistema de recerca a Europa, Espanya i Catalunya.

Fòrum de Recerca Doctoral de l'àmbit TIC
D'altra banda, el 16 d'octubre ha tingut lloc a l'Aula Màster del Campus, la tercera edició del Fòrum de Recerca Doctoral de l'àmbit TIC. Organitzat conjuntament pels departaments d’Enginyeria Electrònica; de Teoria de Senyal i Comunicacions; d'Arquitectura de Computadors; d'Enginyeria Telemàtica, i de Llenguatges i Sistemes Informàtics, la darrera edició d'aquest fòrum anual ha estat dedicada al tema "Els doctors com a catalitzadors de la innovació a la indústria”.

En aquesta ocasió, la trobada ha reunit més d'un cententar de persones entre estudiantat de doctorat , professorat i representants de la indústria local per debatre sobre la valorització empresarial dels doctors i doctores i la innovació que genera aquest col·lectiu.  A  més de participar en el debat, l'estudiantat de doctorat ha presentat a les empreses del sector de les TIC les contribucions més innovadores dels seus treballs de recerca.