Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Maria-Pau Ginebra, Josep Ignasi Llorens i Daniel Crespo, al capdavant de departaments, i Robert Griñó, cap de l’IOC

Maria-Pau Ginebra ha estat nomenada cap del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, i Josep Ignasi Llorens ha assumit la responsabilitat al capdavant del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura. Daniel Crespo renova com a director del Departament de Física i, d’altra banda, Robert Griñó ha estat nomenat cap de l’Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC).

22/07/2016
retrat maria pau ginebraMaria-Pau Ginebra, llicenciada en Física i doctora en Ciències per la UPC, ha estat nomenada directora del Departament de Ciència dels Materials, el 14 de juliol, i pren el relleu a Maria Lluïsa Maspoch. Catedràtica d’universitat, Ginebra imparteix docència a l’ETSEIB. Centra l’activitat de recerca en el desenvolupament de nous biomaterials per a la regeneració òssia i l'alliberament controlat de fàrmacs. En aquest àmbit, dirigeix la divisió de Biomaterials del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC i el Grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits. També és investigadora associada de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).

Els anys 2008 i 2013 va rebre la distinció ICREA Acadèmia i el 2012 la Medalla Narcís Monturiol, atorgades per la Generalitat de Catalunya. Forma part del Consell de Govern d’AQU Catalunya i és presidenta de la comissió d’apel·lacions d’aquest mateix organisme.

Josep Ignasi Llorens, director del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura
retrat josep ignasi de llorensJosep Ignasi Llorens ha estat nomenat, també el 14 de juliol, director del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura, del qual fins ara dirigia la secció de Barcelona. Aquest departament neix de la unió del Departament de Construccions Arquitectòniques I i del Departament d’Estructures a l’Arquitectura.

Llorens, que és catedràtic d’universitat i professor de l’ETSAB i l’ETSAV, substitueix en el càrrec a Jaume Avellaneda, que ha estat al capdavant del procés d’unió dels dos departaments. En el camp de la recerca investiga en les àrees de la construcció industrialitzada, l'arquitectura tèxtil, les estructures lleugeres i atirantades, els ancoratges i les membranes estructurals, tasca que desenvolupa mitjançant el Grup de recerca d'arquitectura i tecnologia, del qual en forma part. Actualment és consultor de la UPC i forma part del comitè tècnic de normalització AEN/CTN 140 Eurocodis Estructurals d’AENOR i de l’acció Cost de la Comissió Europea en Ciència i Tecnologia. També ha estat expert avaluador de la Comissió Europea sobre Standards, Measurements & Testing Programme (SM&T), ha col·laborat amb empreses del sector de la construcció i ha realitzat projectes d’edificació i obra civil.

Daniel Crespo, continua al capdavant del Departament de Física
retrat de daniel crespoEl 27 de juliol es nomenarà Daniel Crespo com a director del Departament de Física, càrrec que ha exercit des de la creació de la unitat, l’octubre passat, fruit també de la reestructuració interdepartamental. Anteriorment, Crespo ja dirigia, des del 2001, un dels departaments que integren la unitat, el de Física Aplicada.

Doctor en física per la UPC, és catedràtic d’universitat i professor de l'EETAC i de l'ETSETB. Com a investigador, treballa en l’àrea de nous materials del Grup de recerca de Caracterització de Materials i del Grup de Ciències i Tecnologies de l'Espai. També forma part del Centre de Recerca en Nanoenginyeria de la UPC.

Robert Griñó, director de l’IOC
retrat robert griñóLlicenciat en Enginyeria Industrial en especialitat elèctrica, i doctor en Enginyeria Industrial en especialitat automàtica per la UPC, Robert Griñó ha estat nomenat, el 15 de juliol, director de l’Institut d’Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC). Griñó, que ja va ser secretari de d’aquest mateix organisme entre el 1996 i el 2003, pren el relleu a l’investigador Raúl Suárez en la direcció d’aquest institut de recerca.

Robert Griñó és professor titular del grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i dels màsters en Enginyeria Industrial i en Automàtic i Robòtica. És, a més, ‘Senior Member’ de l’Institute of Electrical and Electronis Engineers (IEEE), ‘Affiliate’ de la International Federation of Automatic Control (IFAC) i membre del Comité Español de Automática (CEA). La seva àrea d’especialització científica és el control digital, el control no lineal i el control de convertidors electrònics de potència. En aquest darrer camp, forma part del grup d’investigació multidisciplinari Advanced Control of Energy Sistems (ACES), de la UPC i el CSIC.