Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Nova sala d’actes de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa, situada al Centre Universitari de la Visió

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), compta amb una nova sala d’actes, ubicada al Centre Universitari de la Visió (CUV). Es tracta d’un espai polivalent que, amb un aforament de 103 places, permetrà realitzar actes acadèmics, docents o de caràcter institucional.

12/04/2013
Aquest mes s’ha finalitzat l’adequació d’un dels espais del CUV (Passeig vint-i-dos de juliol, 660, Terrassa), destinat a acollir la nova sala d’actes de la FOOT. Es tracta d’un espai ampli, amb cabuda per 103 persones que, gràcies a la seva la distribució i a la modularitat de les seves instal·lacions, pot dividir-se fàcilment en dues sales de menor capacitat per a actes de petit format.

El disseny està orientat a obtenir la màxima funcionalitat per a totes les persones usuàries. D’una banda, s’ha construït una rampa que fa accessible la tarima per a les persones amb mobilitat reduïda i s’han previst espais reservats per a les persones que assisteixen amb cadira de rodes. De l’altra, s’han instal·lat tauletes a totes les places, que disposen d’endoll per poder connectar dispositius electrònics. Pel que fa a la taula de presidència, està dotada de connexions tant d’àudio com per a dispositius portàtils.

Les instal·lacions de la sala, que disposa de cobertura Wi-Fi, permeten la integració dels equips mòbils de videoconferència d’alta qualitat del Campus. Aquesta flexibilitat d’adaptació facilita la difusió o la participació en multiconferències, l’emissió en directe dels actes a través de canals telemàtics (en stream) i, si s’escau, realitzar conferències a través d’Internet (webconferences).

En aquest sentit, els aspectes tècnics vinculats a la transmissió per vídeo han estat tractats amb especial sensibilitat, adaptant l’espai als nous formats panoràmics per millorar i facilitar la visualització dels continguts audiovisuals o multimèdia. A més, l’espai disposa de connexió directa amb els gabinets del Centre Universitari de la Visió, per poder organitzar visionats d’exploracions clíniques reals i en directe.

Les característiques tècniques de la sala permeten gaudir també d’un so de qualitat i amb una distribució homogènia, ja que compta amb un sostre i uns revestiments que la condicionen acústicament.

La sala compta amb una cabina tècnica de control i d’un espai per ubicar elements de traducció simultània, i està dissenyada per tenir un consum energètic eficient.

Aquesta actuació ha rebut finançament del programa Campus d’Excel.lència Internacional del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, en el marc del projecte Campus Energia per a la millora de l'eficiència energètica dins de l’àmbit d’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior. També ha estat finançada per les empreses del Patronat de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa, amb el patrocini especial de General Óptica, Ciba Visión i Medop, i per la pròpia facultat.

El projecte d’adequació ha estat realitzat pel Servei d’Infraestructures de la UPC conjuntament amb el Servei d’Obres i Manteniment i els Serveis Informàtics del Campus Terrassa.