Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Noves aules a l'ETSEIB en clau d'eficiència energètica

Noves aules a l'ETSEIB en clau d'eficiència energètica

El 6 de març es van inaugurar les noves aules ubicades a la planta soterrani 1 de l’edifici L, el qual ocupa l’antic aparcament de cotxes de l’ETSEIB. La inauguració, que va coincidir amb l’obertura del Fòrum ETSEIB, va comptar amb la participació del rector de la UPC, Antoni Giró, el president del Consell Social, Joaquim Boixareu, i el director de l’Escola, Francesc Roure.

09/03/2012
Actualment l’edifici L disposa de tres plantes sota rasant, les dues inferiors es destinaran a aparcaments i la planta soterrani 1 a aules, sales d’estudi i espais departamentals. Sobre aquesta estructura, en un futur s’alçarà un edifici de vuit plantes de volum similar a l’edifici de l’ETSAB.

En una primera fase, s’han habilitat 712 m2 del soterrani 1, el qual té una superfície total de 3.825 m2. Les obres han consistit en la comunicació dels espais amb la planta baixa de l’escola, mitjançant una escala i un ascensor adaptat, i en la construcció de quatre aules totalment equipades: una de 99 places, una altra de 40 i dues de 30.

Les dues aules grans disposen de tarimes i mobiliari fix, que en l’aula de 40 places inclou taules electrificades per a la connexió d’ordinadors portàtils. Les aules petites són polivalents, amb mobiliari mòbil no electrificat, però amb endolls a banda i banda de les parets.

A totes les aules hi ha places per a usuaris de cadira de rodes i les tarimes són accessibles mitjançant rampes. Els tancaments estan insonoritzats i les sales tenen fals sostres fono absorbents, per millorar-ne l’acústica. Disposen de megafonia per a avisos i emergències, canons de projecció amb pantalles motoritzades, connexió Wi-Fi i, en el cas de l’aula gran, també d’altaveus. Les taules de professor incorporen un armari amb ordinador, telèfon, punt de xarxa, àudio i connexió per a portàtil.

Il·luminació i climatització sostenible

El passadís d’accés disposa d’una gran claraboia que, juntament amb els envans de vidre de les aules, permet un gran aprofitament de la llum natural. Els llums de les aules són d’alt rendiment, amb fluorescents un 28% més eficaços que els convencionals, i estan suspesos del fals sostre, per apropar el flux lluminós al pla de treball.

Hi ha detectors de presència que desconnecten la il·luminació de tots els espais quan estan desocupats. A més, la intensitat de la il·luminació del passadís es regula automàticament en funció de la llum natural disponible, amb consum zero durant el dia.

S’han instal·lat recuperadors de calor per a la renovació de l’aire, independents per a cadascuna de les aules, el funcionament dels quals es regula amb detectors de CO2. La climatització de les aules està automatitzada amb doble termòstat, de forma que s’atura entre 21 i 26ºC o quan els espais estan desocupats. Tot això es complementa amb sondes i analitzadors de xarxa elèctrica per fer-ne el control mitjançant telegestió.

Les obres han estat finançades dins del projecte Barcelona Knowledge Campus (BKC), distingit com a Campus d’Excel·lència Internacional.