Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Fins al 14 d'octubre es poden presentar propostes al Pla de Doctorats Industrials, que tancarà la fase final el 3 de novembre

Gestionat per l’AGAUR i dirigit pel catedràtic de la UPC Antonio Huerta

El Govern català, les universitats i el món empresarial posaran en marxa 75 nous projectes conjunts i 25 d’ajuts específics en el marc del Pla de Doctorats industrials, que permetrà als doctorands de 12 universitats formar-se desenvolupant projectes de recerca estratègica. La fase per presentar propostes per part d’universitats i empreses està oberta fins al 14 d’octubre, si bé la presentació final de les sol·licituds té com a data límit el 3 de novembre.

02/07/2014
La Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa aquest curs una nova campanya d’ajuts per impulsar el desenvolupament de prop d’un centener de projectes de recerca a través del Pla de Doctorats Industrials. Aquests ajuts estan adreçats a les empreses, els grups de recerca i els doctorands universitaris.

Gestionat a través de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), el Pla està dirigit pel professor de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, Antonio Huerta, catedràtic del Departament de Matemàtica Aplicada III de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Compta amb el suport de les 12 universitats catalanes, inclosa la UPC, i del món empresarial per afavorir la transferència de coneixement al sector productiu. L’element essencial és un projecte de recerca estratègic d’una empresa en la qual el doctorand o doctoranda desenvolupa, en col·laboració amb una universitat, la seva formació investigadora que serà també objecte de la seva tesi doctoral.

La UPC ja va obtenir ajuts a 17 projectes en 14 àmbits científics i tecnològics en l’edició anterior i, a més, va participar en la prova pilot amb 11 projectes d’enginyeria.

Modalitats i terminis
En aquesta segona edició, la convocatòria finança més projectes que en l’anterior, flexibilitza el calendari per ajustar-lo a les necessitats de tots els agents participants i potencia els mecanismes per arribar a les pimes. Concretament, en la modalitat cofinançada per la Generalitat de Catalunya, es preveu donar suport econòmic a 75 iniciatives conjuntes universitat-empresa, mentre que en la modalitat d’ajuts específics, preveu contribuir a finançar la mobilitat dels doctorands d’uns altres 25 projectes.

El termini per presentar els projectes de recerca en els quals s’hi han de presentar els doctorands està obert fins al 14 d'octubre. Aquests es publiquen al web de la Generalitat de Catalunya durant 20 dies, a fi que les persones interessades a desenvolupar-lo puguin presentar-hi candidatura.

La presentació final de les sol·licituds dels ajuts està oberta des del 20 de juny i fins al 3 de novembre, a través de l'Oficina Virtual de Tràmits (OVT).

D’altra banda, està oberta la convocatòria PROmoció Doctorats Industrials 2014 (PRODI), que finança les accions per fomentar la participació i coordinar la presentació de propostes en el marc del Pla.

Un pont entre la Universitat i l’empresa
Per als futurs doctors i doctores, el Pla de Doctorats Industrials suposa una oportunitat per incorporar-se a un entorn altament innovador que combina la supervisió acadèmica de la tesi doctoral amb la tutoria que proveeixen les empreses en el marc d’un contracte laboral de tres anys de durada. La retribució mínima és de 22.000 euros bruts l’any i participar en la iniciativa aporta altres avantatges, com ara la matrícula gratuïta o entrar a formar part d’una borsa de mobilitat.

Pel que fa a les universitats i els centres de recerca de Catalunya, aquests projectes són una oportunitat per transferir tecnologia i coneixements a l’entorn productiu i enfortir, així, els vincles amb el món empresarial, mentre que per a les empreses, el Pla és un mecanisme per innovar en productes i serveis gràcies a la cooperació amb grups de recerca capdavanters. Alhora, les empreses poden fer ús també d’equipaments i infraestructures altament especialitzades i atreure talent. D’aquesta manera, incorporen a la seva plantilla personal investigador en formació, que fa seu el projecte i aporta valor afegit per a la millora de la competitivitat i la internacionalització de l’empresa.