Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Ratificats els acords de la Mesa d’Universitats sobre les permutes del PAS-F i el teletreball

La modalitat de teletreball per al PAS ja es va implantar el 2009

El Consell de Govern del 16 de febrer ha aprovat ratificar dos acords de la Mesa específica de negociació de PAS Funcionari de la Mesa d’Universitats, en relació, d’una banda, a la gestió de les permutes entre les universitats públiques catalanes i, d’altra banda, al teletreball.

24/02/2016
Pel que fa a l’acord sobre gestió de permutes, s’estableix un procediment per facilitar la permuta entre llocs de treball de Personal d’Administració i Serveis (PAS) funcionari de les set universitats públiques catalanes. Fins ara, aquest sistema extraordinari d’intercanvi de provisió de treball per obtenir una nova destinació permetia a dos funcionaris en actiu intercanviar de manera voluntària els seus llocs de treball en el si de la mateixa universitat. A partir d’ara, es podrà fer també entre diferents universitats, si es compleixen una sèrie de requisits establerts a l’acord.

Els funcionaris que desitgin realitzar la permuta hauran de sol·licitar-ho a la unitat de gerència responsable de la gestió de recursos humans de cada universitat. La permuta en el nou lloc de treball tindrà una durada mínima de dos anys i es mantindrà la situació administrativa de la universitat d’origen.

D’altra banda, el Consell de Govern ha ratificat l’acord per promoure el teletreball a les universitats públiques catalanes, presentat també per la Mesa d’Universitats. L’acord proposa implantar un pla pilot a les universitats públiques que permeti l’avaluació de les possibilitats i l’impacte del teletreball a cada organització.

A la UPC aquesta modalitat de treball per al PAS ja es va implantar el 2009, després d’una experiència pilot posada en marxa al final del 2008. Aquesta iniciativa vol oferir al PAS una opció més per conciliar la vida personal i familiar amb la laboral, així com avançar cap a una organització del treball més flexible i orientada a obtenir resultats amb la mateixa qualitat que s'obtenen amb el treball presencial.