Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’acrediten els primers 9 projectes per a la campanya de microfinançament col·lectiu SUMA UPC

El dia 17 de setembre ha tingut lloc l’acte d’acreditació dels projectes, a la Sala del Llac del Rectorat de la UPC

El 17 de setembre s’han acreditat els primers 9 projectes que s’han seleccionat en el marc de SUMA UPC, la campanya de microfinançament col·lectiu per a projectes de la Universitat que promou conjuntament amb la plataforma Goteo.org i que s’iniciarà el 17 d’octubre.

17/09/2013
Amb aquesta iniciativa pilot la UPC tractarà de trobar finançament per a projectes vinculats als seus àmbits de coneixement i que enllacen amb la docència, la recerca i la transferència i valorització de resultats, que és l’activitat clau de la Universitat. L’acte d’acreditació de projectes ha tingut lloc a la sala del Llac del Rectorat de la UPC amb la participació de la vicerectora de Relacions Institucionals, Elisa Sayrol; del vicegerent de Docència, Recerca i Serveis Universitaris, Valentí Guasch, i d'Enric Senabre, de l'equip dinamitzador de la plataforma Goteo.

El programa SUMA UPC, des del mes de juny, s’ha posat a l’abast de l’estudiantat d’aquesta Universitat i dels seus centres adscrits, del Personal Docent i Investigador de la UPC, dels seus centres adscrits i de les entitats vinculades, i del Personal d’Administració i Serveis de la Universitat, així com dels exalumnes membres de la seva xarxa d’UPC Alumni Premium. Amb SUMA UPC, la universitat tracta d’incrementar la seva capacitat d’obtenir ingressos directes i d’apropar-se més al seu entorn social.

Els projectes que s’han acreditat ara han desenvolupat amb èxit el procés de creació del projecte, a partir de la idea presentada i seleccionada al concurs d’idees obert fins al 25 del juny passat. Aquests projectes s’han triat d’entre 23 finalistes, els quals es van seleccionar el mes de juliol d’entre el total de 65 presentades al concurs d'idees, i estan orientats a millorar els processos d’aprenentatge de l’estudiantat de la UPC; millorar els espais i els equipaments docents i de recerca, afavorir solucions a problemes plantejats pel sector productiu amb impacte social i proporcionar resposta, des d’una perspectiva tecnològica, a una necessitat o un problema.

Amb els projectes seleccionats i després d’una formació impartida per experts de Goteo, s’inicia ara la segona fase, en la qual s’acreditaran alguns projectes més. Durant aquesta etapa, i en el marc de platafora Goteo, els projectes es presentaran socialment per a l’obtenció de finançament al llarg de la campanya que es posarà en marxa a partir del 17 d’octubre.