Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’aprova la creació de la Unitat d’Igualtat d’Oportunitats

S’aprova la creació de la Unitat d’Igualtat d’Oportunitats

El Consell de Govern del 12 de juny va aprovar la creació de la Unitat d’Igualtat d’Oportunitats (UnIO), impulsada pel Vicerectorat de Relacions Institucionals com a referent intern i extern de la UPC en els diferents àmbits relacionats amb la igualtat d’oportunitats des de diferents perspectives: gènere i persones amb necessitats especials o amb discapacitat.

18/06/2012
La Unitat vincula aspectes institucionals, acadèmics i de gestió i, entre d’altres competències, detectarà els punts forts i febles de la institució i proposarà accions per garantir la no-discriminació, amb l’objectiu de que els membres de la comunitat universitària assoleixin la plena igualtat d’oportunitats. També tindrà com a prioritat sensibilitzar sobre la problemàtica específica de la igualtat d’oportunitats.

La UnIO es constituirà d’acord amb el que s’especifica als Estatuts de la UPC vigents des del dia 1 de juny de 2012 i té els seus antecedents en les diferents accions i experiències dels darrers anys destinades a potenciar aquest àmbit a la UPC.

D’altra banda, el Consell de Govern va aprovar també la modificació de la Comissió d’Igualtat d’Oportunitats que a vetlla per la no-discriminació per raó de sexe i per les qüestions relacionades amb les persones amb discapacitat, així com per la posada en marxa de les actuacions necessàries per assolir la igualtat d’oportunitats d’altres col·lectius que ho necessitin. La Comissió també aprova i fa el seguiment i l’avaluació dels plans vinculats a aquest àmbit.