Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’inaugura el Centre de Vigilància i Promoció de la Salut per al PDI i el PAS a l’EPSEVG

El 10 d'octubre s’ha inaugurat a l'EPSEVG un nou Centre de Vigilància i Promoció de la Salut per donar servei al PDI i al PAS de l’Escola, el cinquè que es posa en marxa a la UPC.

26/10/2012
La UPC ha posat en marxa un nou Centre de Vigilància i Promoció de la Salut (ViPS) a la planta 2 de l'EPSEVG, que ofereix, des d’aquest curs, el servei de medicina del treball a tot el PDI i el PAS del centre docent.

Aquesta instal·lació se suma als quatre ViPS de referència que ja funcionen al Campus de Terrassa, al Campus del Baix Llobregat, al Campus Nord i al Campus Sud i, a l’igual que aquests, està dotat d'una Unitat Bàsica de Salut (metgessa i diplomat o diplomada en Infermeria) i assessora sobre qualsevol consulta mèdica relacionada amb la salut en l’àmbit laboral.

Entre els serveis que ofereix es troben, d'una banda, les revisions mèdiques inicials i periòdiques, i de l’altra, les visites i les consultes relacionades amb les condicions de treball, la reincorporació després d’una llarga absència i,en el cas de les treballadores embarassades o en període de lactància, amb les mesures de protecció davant dels riscos laborals.

La construcció del centre ViPS de l’EPSEVG ha estat finançada per la Societat de Prevenció Asepeyo en el marc del Concurs Públic de Servei de Medicina del Treball.

El nou centre ViPS va ser inaugurat,el 10 d’octubre per part del director de l’EPSEVG, Frederic Vilà; el director territorial de la Societat de Prevenció Asepeyo, Jordi Morató, i la directora sanitària de la mateixa entitat, Elisabeth Purtí. L’acte va coincidir amb el de la inauguració del curs acadèmic 2012-2012 d’aquest centre docent.

A banda, el personal de la UPC té una xarxa de centres de la Societat de Prevenció Asepeyo a la seva disposició.

Les sol·licituds de revisions o consultes mediques s'han de demanar a través de l'eina electrònica d'Atenció a la salut de les persones, accessible al web del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, a excepció de l'administració de la vacunació antigripal, un servei que s’ofereix sense que calgui la cita prèvia.