Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’inaugura l'edifici Til·lers, nova seu del Consell Social i diversos serveis institucionals

L’1 de març s’ha inaugurat l’edifici Til·lers, que acull els serveis i òrgans institucionals més vinculats a les relacions externes i que està situat al recinte de la Torre Girona, al costat de la residència universitària, al Campus Nord.

01/03/2011
El Consell Social i la Sindicatura de Greuges tindran la seu al nou edifici, que també acollirà l’Associació d’Amics de la UPC, l’Oficina de Mitjans de Comunicació, la Unitat de Relacions Institucionals, el Servei de Relacions Internacionals, la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària, el Centre de Cooperació per al Desenvolupament i el Programa UPC21 de projecció social, patrocini i mecenatge.

El rector Antoni Giró ha inaugurat aquest edifici, en un acte en el qual han participat Joaquim Boixareu, president del Consell Social, la regidora del Districte de Les Corts, Montserrat Sánchez, i Francesc Boada, president de l’Associació d’Amics de la UPC. Simbòlicament, s'ha plantat un til·ler davant l'edifici.

Antoni Giró ha agraït a la Generalitat de Catalunya i al Ministerio de Ciencia e Innovación el finançament d'aquest edifici, conseqüència d'un acord pel qual la UPC ha cedit el terreny als jardins de Torre Girona per a la construcció de la futura seu del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS). El BSC-CNS és un consorci que integra aquestes dues administracions i la Universitat.

L’edifici Til·lers té una superfície de 3.542 m2, consta de sis plantes i destaca per la seva lluminositat. Els serveis i òrgans institucionals ocupen les tres plantes superiors, cadascuna de les quals té 338 m2 útils i que ja estan plenament operatives. En el futur, està previst completar la construcció d’un auditori per a unes 200 persones, que ocuparà una part de la planta baixa i el primer soterrani, i les instal·lacions d’arxiu, que es situaran al segon soterrani.