Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’inicia la recuperació de varietats agrícoles tradicionals catalanes

S’inicia la recuperació de varietats agrícoles tradicionals catalanes

Un projecte iniciat enguany per la Fundació Miquel Agustí, amb l'objectiu de conservar la biodiversitat i fomentar una activitat agrícola respectuosa amb el medi ambient.

01/02/2011
“Recuperació, a través de l’ús, de l’agrobiodiversitat en els espais de la Xarxa Natura 2000 de Catalunya” és el títol del projecte que la Fundació Miquel Agustí ha iniciat aquest any, amb l’objectiu de conservar la biodiversitat i fomentar una activitat agrícola respectuosa amb el medi ambient.

Dins d’aquest projecte es preveu la recollida, la catalogació i la recuperació de certes varietats agrícoles tradicionals catalanes. Un cop identificades les varietats tradicionals que tenen més interès pel seu elevat valor gastronòmic o cultural, se’n recolliran les llavors, que s’emmagatzemaran en bancs de germoplasma per conservar-les en bones condicions. El projecte donarà pas, el 2012, a assaigs i estudis per posar les varietats a disposició dels productors.

El projecte té el suport de la Fundación Biodiversidad, ens adscrit al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, i hi participen Francesc Casañas, director científic de la Fundació Miquel Agustí i professor del Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia de la UPC, i Joan Casals, investigador encarregat del projecte i doctorand al mateix departament.

La Fundació Miquel Agustí és una entitat vinculada a la UPC i l’Ajuntament de Sabadell. Fins ara ha portat a terme projectes, centrats en l’àmbit territorial del Baix Llobregat i el Vallès, de recuperació de la mongeta del Ganxet, el fesol de Santa Pau, el tomàquet de Montserrat i de penjar, i el calçot de Valls.