Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’obre una convocatòria interna per seleccionar el director del projecte Diagonal-Besòs

La participació en la convocatòria és per invitació expressa del rector

La UPC ha obert una convocatòria per seleccionar el director o la directora del projecte acadèmic Diagonal-Besòs. Fins al 15 de desembre està obert el termini de presentació de sol·licituds. La persona que resulti elegida s’incorporarà a partir de l’1 de gener de 2015.

Continguts Relacionats
01/12/2014
La persona que ocupi el càrrec de director o directora del projecte acadèmic Diagonal-Besòs liderarà el projecte d’implantació del nou centre que es crearà a la UPC i, en aquest sentit, tindrà les responsabilitats bàsiques de definir el model acadèmic –docència, recerca, transferència de coneixement i professorat–, el model global del centre i la seva interrelació amb el conjunt del Campus.

A més, el nou director o directora assumirà la responsabilitat de dirigir l’EUETIB des de l’1 de gener del 2015 i fins a la seva completa integració al nou centre que es crearà a la UPC. També liderarà el trasllat de l’EUETIB i dels grups de recerca i ensenyaments de l’entorn de l’ETSEIB que se situaran a Diagonal-Besòs, i haurà de designar les persones que formaran part del seu equip en la fase inicial.

Així mateix, el director o directora del projecte es responsabilitzarà de convocar un concurs internacional d’una plaça Serra Húnter de catedràtic contractat amb l’objectiu, entre d’altres, d’assessorar sobre les titulacions a implementar i el model acadèmic del Campus. Finalment, la persona seleccionada desenvoluparà funcions de representació del rector en el projecte.

Bases de la convocatòria
La participació en aquesta convocatòria de selecció, oberta fins al proper 15 de desembre, és per invitació expressa del rector. Es valorarà l’experiència docent i de recerca, l’experiència internacional i en gestió d’equips i projectes, així com la capacitat de lideratge.

Per participar cal fer una sol·licitud indicant les dades personals i acadèmiques d’identificació (el currículum vitae es podrà extreure del DRAC). El complement del càrrec previst per la direcció és el corresponent a director o directora de centre, més el de delegat o delegada del rector.

Un cop finalitzat el procés d’avaluació de les candidatures per la comissió paritària, que podrà demanar assessorament addicional si ho creu necessari, es comunicarà únicament el nom de la persona seleccionada, que començarà a exercir a partir de l’1 de gener de 2015.

La comissió paritària
El 21 de juliol el Consell de Govern va aprovar la signatura del document de Bases per a un Acord entre la Secretaria d’Universitats i Recerca (SUR) i la UPC sobre el model de projecte acadèmic Enginyeria-Besòs. El document contempla la creació d’una comissió paritària SUR-UPC a la qual li pertoca, precisament, seleccionar el director o directora per al projecte.