Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Sense4Care, una ‘spin-off’ per comercialitzar i millorar el desenvolupament d'un detector de caigudes

L’empresa està participada per la UPC i investigadors del Centre d'Estudis Tecnològics per l'Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD)

El Consell de Govern del 23 de juliol va aprovar la participació de la UPC a la societat Sense4Care, una empresa de base tecnològica impulsada pels investigadors Joan Cabestany i Andreu Català, del Centre d’Estudis Tecnològics per l’Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD).

14/09/2012
La nova empresa durà a terme l’explotació dels resultats dels projectes de recerca que duen a terme Joan Cabestany, del Departament d’Enginyeria Electrònica, i Andreu Català, del Departament de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la UPC, ambdós investigadors del CETpD.

Sense4Care oferirà serveis tecnològics en l’àmbit del disseny i desenvolupament de dispositius i software i en el subministrament de serveis d’informació. El primer objectiu de l’empresa està vinculat al desenvolupament d’un detector de caigudes. Aquesta recerca s’ha concretat en el projecte europeu FATE (Fall Detector for the Elderly), que coordina el CETpD, en el marc del qual produiran 200 exemplars del detector de caigudes que seran utilitzats en el pilot.

Actualment, existeix un prototip que incorpora un algoritme creat per l’equip d’investigadors. El prototip consisteix en un cinturó amb un detector que recull les dades sobre la mobilitat de l’usuari, les analitza i processa, tot identificant les caigudes. La nova companyia comercialitzarà l’algoritme perquè estigui disponible per a les empreses que vulguin produir aquest dispositiu, destinat a millorar la qualitat de vida de les persones grans. El detector de caigudes automàtic ajuda a establir el risc de caiguda, facilita que s’atengui a les persones afectades i aporta seguretat a les persones grans i als seus familiars i a les persones cuidadores.