Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Sessió de treball per a la reacreditació del Manual d’Avaluació Docent de la UPC

A les 16 hores, la reunió es va obrir als membres de la comunitat universitària que vulguessin fer aportacions en aquest procés

Divendres, 30 de maig, va tenir lloc la sessió de treball del Comitè d’avaluació externa de l’AQU Catalunya per a la reacreditació del Manual d’Avaluació Docent de la UPC. En aquesta sessió hi han participat representats del Consell de Direcció de la UPC, dels equips directius de departaments i centres docents, així com del professorat i de l’estudiantat implicats en el procés.

30/05/2014
El programa de certificació de l’avaluació dels mèrits docents del professorat de les universitats públiques catalanes estableix una etapa d’acreditació, distribuïda en dues fases, de l’aplicació dels models d’avaluació docent que recullen els respectius manuals.

La primera fase, de caràcter intern, culmina amb l'elaboració d'un informe d'autoavaluació, mentre que la segona fase, de contrast extern, la du a terme el Comitè d'Avaluació Externa nomenat a tal efecte per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que realitza una sessió de treball, segons el calendari previst per la mateixa agència, a cadascuna de les universitats públiques catalanes.

En el cas de la UPC, la visita del Comitè d'Avaluació Externa ha tingut lloc el 30 de maig, al Rectorat. El Manual d’Avaluació Docent de la UPC, aprovat el 2007 i modificat el 2013, té com a referència les recomanacions de l’AQU Catalunya.

La visita del Comitè es va iniciar amb l’anàlisi de la documentació i de l’informe d’autoavaluació entre el Comitè d'Avaluació Externa i la Comissió d’avaluació de la UPC, i va seguir amb la reunió de treball amb les persones responsables de la gestió del professorat (vicerectors i directors i directores de departaments i centres docents).

La sessió va continuar amb una audiència amb representats del professorat i, posteriorment, amb representats de l’estudiantat que van ser convocats a tal efecte. Tot seguit, es va programar una reunió oberta a tots els membres de la comunitat universitària qui vulguessin fer aportacions en aquest procés.

Finalment, va tenir lloc la reunió interna del Comitè d'Avaluació Externa, que, prèviament a la cloenda de la jornada, va fer públiques les seves conclusions a la Comissió d’avaluació de la UPC.

A partir de l'informe d'avaluació definitiu, la Comissió específica per a la Valoració dels Mèrits i Activitats Individuals de l’AQU Catalunya reacreditarà el model d'avaluació docent de la UPC i proposarà, si calen, propostes que millorin el procés i el propi Manual. Aquesta acreditació tindrà una validesa de cinc anys.