Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Signada la proposta del 6è Conveni col·lectiu del PAS-L de les set universitats públiques catalanes

La Mesa de Negociació del PAS-Laboral de les universitats públiques catalanes va signar, el 5 de juliol, el 6è Conveni col·lectiu del PAS-L, així com la pròrroga de vigència del 5è Conveni i l’acord sobre meritació de les pagues extraordinàries de l’any 2014. En una reunió anterior, també es va decidir que la reducció de retribucions del PAS-L es distribueixi entre les tres pagues extraordinàries durant el 2013.

26/07/2013
La proposta del 6è Conveni col·lectiu del PAS-L de les set universitats públiques catalanes, signat el 5 de juliol, serà d'aplicació una vegada aprovat pels òrgans de govern de les universitats públiques catalanes, pel Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i quan sigui publicat al DOGC.

Aquesta proposta s’ha acordat després d’haver estat sotmesa a la consulta en totes les universitats públiques catalanes, mitjançant un referèndum o per votació en assemblea.

El conveni preveu una vigència fins al 31 de desembre de 2015, i una de les principals novetats que estableix és que, a partir del mes de gener de 2014, l’import anual del salari base (que és el que per a cada categoria s’indica a l’annex 3 del document) es distribuirà en 12 pagues ordinàries i dues pagues extres.
El document també inclou, a l’annex 1, una taula dels articles que han estat afectats per disposicions legals externes en el moment de la signatura.

En la mateixa reunió, la Mesa de Negociació del 6è Conveni col•lectiu del PAS-L va aprovar l’acord de pròrroga de vigència del 5è Conveni, que deixava de ser vigent el 8 de juliol a causa de la reforma laboral. També va aprovar l’acord sobre meritació de les pagues extraordinàries de l’any 2014.

Aplicació de la reducció de retribucions del PAS-L
D’altra banda, la mateixa Mesa de Negociació va aprovar, en la reunió del 27 de juny, que la reducció de la catorzena part de les retribucions anuals del PAS-L, prevista en l’Acord de Govern de la Generalitat, GOV 19/2013, s’apliqui distribuint-se entre les tres pagues extraordinàries durant l’exercici 2013.