Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Un cercador de vídeos creat a la UPC destaca en una competició internacional

Un cercador de vídeos creat a la UPC destaca en una competició internacional

Un cercador de vídeos creat per membres del Grup de Processament d’Imatge i Vídeo s'ha imposat en la segona ronda del Video Browser Showdown, un concurs realitzat en el marc d'un congrés internacional de modelització multimèdia.

25/01/2012

El cercador de vídeos creat per membres del Grup de Processament d’Imatge i Vídeo de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) s’ha imposat en una de les categories del Vídeo Browser Showdown, una competició en el marc del 18è Congrés Internacional de Modelització Multimedia, que va tenir lloc entre el 4 i el 6 de gener a la localitat austríaca de Klagenfurt.

La competició posava a prova els cercadors de vídeo creats per 8 equips de recerca, ja que havien de mostrar que eren eficaços per localitzar un fragment de 20 segons de duració, que es projectava una única vegada,  enmig d’un vídeo que durava entre una i dues hores. A la primera ronda, en que els desenvolupadors de cercador utilitzaven l’eina per localitzar el fragment, va imposar-se l’equip de la Klagenfurt University. Ara bé, en la segona ronda, anomenada Novice Run, en la qual una persona que no coneixia l’eina a fons havia d’efectuar la cerca, va imposar-se el cercador creat per l’equip de la UPC, format per Carles Ventura, Manel Martos, Xavier Giró, Verònica Vilaplana i Ferran Marqués.