Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Una aplicació amb un ratolí i teclat virtual guanya el primer Premi d'Igualtat d'Oportunitats de l'EUETIB

Els autors del projecte premiat són Javier Garrido i Ana Belén González, de la Universitat de Burgos. David Jiménez, de la Universitat de Girona, i Victòria Bertomeu, de la UPC, han rebut un accèssit.

25/05/2012
El 15 de maig va tenir lloc a l’Escola d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB) la III Jornada de Igualtat d’Oportunitats, amb el lema “Dissenyant per a tothom”, organitzada per la Comissió d’Igualtat del centre. Durant l’acte es va lliurar el primer Premi d'Igualtat d'oportunitats de l'EUETIB, destinat a reconèixer treballs de fi de grau o projectes de fi de carrera d’universitats espanyoles que incorporin valors relacionats amb la igualtat d’oportunitats per raó de discapacitat o de gènere.

El premi al millor treball de fi de carrera va ser pel projecte “Creación de un teclado y ratón virtuales de barrido adaptado a personas con discapacidad” (www.interfazenpantalla.com), realitzat per Javier Garrido i Ana Belén González de la Universitat de Burgos en col·laboració amb la Asociación de Parálisis Cerebral y Afines de Burgos. El jurat va valorar especialment que aquesta aplicació, que permet utilitzar un ordinador amb un teclat i un ratolí virtual, estigués en funcionament i que hagi estat provada extensament amb els usuaris finals. El guardó, realitzat en alumini i acer, ha estat fabricat al propi taller mecànic de l’Escola.

Així mateix es van entregar dos accèssits al premi a David Jiménez, de la Universitat de Girona, pel treball Disseny d’una cadira de rodes per a terrenys disgregats i a Victòria Bertomeu Arnau, enginyeria industrial per la UPC, pel seu treball de fi de carrera Estudio y Evaluación del Primer Plan de Igualdad de Oportunidades de la UPC.

La jornada va comptar amb la participació de Núria Salán, coordinadora acadèmica del Programa de Gènere a la UPC, de Manuel Romero, gerent de l’empresa CARADAP de la Fundació Once, els agents d’igualtat del centre Sacra Peláez i Antoni Pérez i Poch, així com dels directors del projecte guanyadors, presents mitjançant videoconferència. L’acte es va cloure amb l’actuació de la Coral Gaudeamus de l’EUETIB.

La Comissió d’Igualtat de l’EUETIB va ser creada per la Junta d’Escola al juliol de 2011 per promoure la igualtat d’oportunitats i el compromís social entre la comunitat universitària i impulsar els objectius del pla estratègic d’Igualtat de la UPC. Està formada per representants del PDI, PAS i de l’estudiantat, juntament amb els agents d’igualtat del centre.