Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2010 > Estudiantat de la UPC posa a prova els seus coneixements en enginyeria

V edició de la BEST-Week Engineering Competition (WEC)

Estudiantat de la UPC posa a prova els seus coneixements en enginyeria

Del 29 de novembre al 3 desembre 2010, la UPC acull la 5a edició de BEST Week Engineering Competition (WEC), organitzada per l'associació d'estudiants BEST-UPC. Així, l’estudiantat d'enginyeria de les diferents escoles de la UPC es posa a prova per trobar solucions eficients i sostenibles als problemes que els plantegen empreses de diferents sectors tecnològics.

29/11/2010
Per cinquè any consecutiu, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) serà el punt de trobada entre estudiants i empreses líders del sector gràcies a la BEST-Week Engineering Competition (WEC) i el BEST-Job Fair. Aquesta competició d'enginyeria, organitzada en la seva totalitat per l'associació d'estudiants de la UPC BEST Barcelona, té lloc durant la setmana del 29 novembre a les instal·lacions del Campus Nord i Campus Sud de la UPC i a la Torre Agbar.

La WEC és una competició d'enginyeria en l'àmbit local on els estudiants de les diferents escoles de la UPC treballen en equip posant a prova els seus coneixements tècnics, la creativitat, l’enginy i la capacitat de comunicació. L’objectiu és la resolució de conflictes reals que es presenten en el món de l'enginyeria de forma òptima, eficient i sostenible, amb un temps limitat de màxim cinc hores. En aquesta edició, els estudiants s'enfronten a reptes proposats per set empreses líders en els seus sectors —Agbar, Accenture, Danone, Henkel, La Caixa, Siemens i Visual Engineering— i que són presentats en dues categories diferents: Case Study (tecnològic o de negocis) i Workshops.

Les categories es diferencien entre si per la resolució pràctica o teòrica del problema plantejat per l'empresa. El Case Study requereix que els participants donin solució als problemes de forma similar a la que pot desenvolupar un enginyer durant la seva activitat professional. Les solucions obtingudes són avaluades per un jurat format per membres de l’empresa que el planteja així com per personal docent universitari. Així mateix, els Workshops solen consistir en petits case studies, simulacions de negoci, dinàmiques de grup o, fins i tot, cursos formatius, on hi ha un contacte molt proper entre l'empresa i els estudiants.

La competició finalitza amb el BEST-Job Fair, un acte on es reuniran totes les empreses participants en la WEC i que acosta estudiants, empresa i universitat. A més, servirà per fer el lliurament de premis i presentacions de les empreses i l’estudiantat podrà contactar directament amb les empreses per interessar-se per les seves ofertes laborals. Es realitzarà el divendres 3 de desembre del 2010 a les aules Màster i Polivalent del Campus Nord.

Durant el lliurament de premis es comptarà amb la presència de representants dels òrgans de govern de la UPC, així com de l’ETS Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona i l’ETS Enginyeria Industrial de Barcelona, i la degana de la Facultat d'Informàtica de Barcelona, Núria Castell, així com de representants de les diferents empreses participants i els organitzadors de la WEC, Jordi Turmo i Rafael Rodríguez.

En un moment de crisi intensa, les tecnologies són una palanca fonamental per sortir-ne. Al mateix temps que experts demanen més inversió en l'educació per a una força laboral qualificada, la WEC permet a les empreses del sector invertir en estudiants actuant com a mentors i desafiant les seves capacitats en reptes reals. L’objectiu és que l’estudiantat es desenvolupi tant personal com professionalment i provi les seves habilitats en el camp de l’enginyeria i de treball en equip per tal de preparar-se per enfrontar i resoldre de manera òptima els diversos conflictes que es presenten en la vida laboral d'un enginyer.

BEST-Barcelona
BEST (Board of European Students of Technology) és una de les associacions d'estudiants més actives de la UPC. Fundada el 1989, s'ha convertit en un referent per als estudiants de la Universitat que busquen ampliar la seva formació tècnica en altres països europeus. Està formada per estudiants de les diferents escoles de la UPC que, de manera totalment voluntària, organitzen i coordinen les activitats de l'associació. Amb més de 50 membres, és un grup d'estudiants potent, ben organitzat, innovador i amb la mirada posada en el futur.

L’objectiu és proporcionar formació complementària, ampliar horitzons i apropar les empreses als estudiants. En més de 20 anys, BEST ha ofert cursos de caràcter tecnològic i, des de fa cinc anys, és pionera en l'organització de competicions d'enginyeria que, edició rere edició, creixen en notorietat convertint-se en un èxit de participació.

L'associació BEST creada el 1989 a Grenoble sorgeix per establir un contacte internacional entre estudiants d'enginyeria per tot Europa. Avui en dia, BEST representa més de mig milió d'estudiants i està present en 86 universitats de 30 països europeus.