Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2010 > La casa solar LOW3, un laboratori d’assaig per a l’ETSAV

L'objectiu és que serveixi de laboratori de construcció i experimentació sostenible, eficiència energètica i energies renovables.

La casa solar LOW3, un laboratori d’assaig per a l’ETSAV

L’equip que va dissenyar i construir la casa solar LOW3 per competir l’estiu passat al concurs internacional Solar Decathlon Europe, a Madrid, l’està reconstruint als espais de l’ETS d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), per posar-la en funcionament com a laboratori de construcció i experimentació sostenible, eficiència energètica i energies renovables.

14/12/2010
En la primera fase de muntatge s’han col·locat els mòduls habitacionals i el proper mes de gener es preveu construir la part de la coberta microclimàtica.

Al llarg d’un any s’avaluarà el funcionament del prototip, ara rebatejat amb el nom de Living Lab LOW3, alhora que se n’optimitzaran els sistemes que l’integren, la gestió energètica i els mecanismes bioclimàtics.

El projecte LOW3 (low energy + low impact + low cost), dirigit pel professor Torsten Masseck, responsable del Centre d’Investigació Solar (CISOL), és un nou concepte d’habitatge bioclimàtic, basat en el baix consum energètic, el baix impacte ambiental durant el cicle de vida i el baix cost dels sistemes constructius.