Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2010 > La UPC i la Fundació ONCE presenten l’Observatori Universitat i Discapacitat

El 12 de novembre, a les 10 h, a la sala d'actes de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

La UPC i la Fundació ONCE presenten l’Observatori Universitat i Discapacitat

Aquest ens, impulsat el 2008 per les dues entitats, té com a missió elaborar estudis sobre la situació actual de l’estudiantat amb discapacitat a les universitats espanyoles.

11/11/2010
El 12 de novembre, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació ONCE han presentat l’Observatori Universitat i Discapacitat, amb la participació del rector de la UPC, Antoni Giró; el director general de la Fundació ONCE, Luis Crespo; la vicerectora de Relacions Institucionals de la UPC, Marisol Marqués; el director d’Accesibilidad Universal de la Fundació ONCE, Jesús Hernández, i Daniel Guasch, director de la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC.

L’Observatori Universitat i Discapacitat està orientat a estudiar l’accessibilitat de l’entorn universitari i la percepció que en té l’estudiantat amb discapacitat, amb la intenció de proposar recomanacions perquè, des dels centres docents, es pugui oferir més suport a les persones amb discapacitat. Així mateix, l’Observatori estudia l’accessibilitat de l’entorn universitari per comunitats autònomes, tot incorporant els punts de vista i les valoracions dels universitaris i universitàries que tenen alguna discapacitat.

El grup de treball, integrat per un grup de professorat i personal de recerca de la Universitat i d’experts de la Fundació ONCE, està coordinat per la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC, que dirigeix Daniel Guasch, i la Direcció d’Accessibilitat Universal de la Fundació ONCE, el responsable del qual és Jesús Hernández. L’Observatori està cofinançat pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa Operatiu de Lluita contra la Discriminació.

En el decurs del mateix acte, s'ha presentat la "Guia d’activitats docents per a la formació en integració i igualtat d’oportunitats per raó de discapacitat en els ensenyaments tècnics: accessibilitat i disseny per a tothom". L’elaboració d’aquesta guia, publicada amb el suport de la Fundació ONCE, l’ha finançat el Ministeri d’Educació i Ciència.