Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2010 > II concurs fotogràfic ‘Dones politècniques en acció’

El certamen està obert a qualsevol persona resident arreu de Catalunya

II concurs fotogràfic ‘Dones politècniques en acció’

L’Associació d’Amics de la Universitat Politècnica de Catalunya (AAUPC), amb el suport de l'Institut Català de les Dones (ICD) i el patrocini de l'empresa Ricoh, ha posat en marxa la segona edició del concurs de fotografia Dones politècniques en acció, que té com a objectiu posar en relleu la participació de la dona en aquest entorn habitualment masculí.

07/10/2010
Habitualment s’associa el món politècnic al gènere masculí, però la realitat no és aquesta. El paper de la dona en aquest entorn és important en nombre i en rellevància, per això l’Associació d’Amics de la Universitat Politècnica de Catalunya (AAUPC), amb el suport de l'Institut Català de les Dones (ICD), han posat en marxa el concurs fotogràfic Dones politècniques en acció, que aquest any celebra la seva segona edició.

L’objectiu del certamen és posar de relleu el treball que desenvolupen les dones amb formació tècnica i trencar amb l’imaginari que les persones solen tenir respecte a les tasques que elles desenvolupen en aquest entorn. D’aquesta manera es vol sensibilitzar la població envers la igualtat d’oportunitats i incentivar a l’estudiantat de la UPC perquè pensi en sortides professionals no estereotipades per motius de gènere quan surti al mercat de treball.

Èxit de participació
L’any 2009 va tenir lloc la primera edició del certamen, que va comptar ja amb més de 50 concursants. El jurat va escollir a 17 finalistes i a 3 premiats. Aquest any s’espera també una molt bona participació, que afavoreixi el creixement del projecte. Qualsevol persona resident a Catalunya es pot presentar i l’únic requisit és que les fotografies (3 com a màxim per persona) representin la temàtica de “la dona amb formació politècnica, la seva activitat professional, el desenvolupament de la seva carrera professional i la igualtat d’oportunitats en el treball”. El termini d’entrega finalitza el dia 21 de novembre i les imatges han de ser originals, sense composició fotogràfica i es permet tan el blanc i negre com el color.

Aquest concurs compta amb el patrocini de Ricoh, que s’ha volgut sumar al concurs, l’entrega de premis del qual tindrà lloc el dia 15 de desembre.