Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > ‘Boat Kers’ guanya el Premi UPC-Barcelona World Race

Es tracta d’un projecte de recuperació d’energia cinètica per proveir les embarcacions d’una font d’energia alternativa i neta

‘Boat Kers’ guanya el Premi UPC-Barcelona World Race

El jurat ha atorgat una menció especial al projecte “Estudi del reciclatge de la fibra de vidre d’origen naval i dels tractaments superficials per a la seva aplicació en formigons”, presentat pels estudiants de tercer d’Enginyeria Tècnica d'Obres Públiques a l’ETS d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Carles Pons i Enrique Jiménez.

13/04/2011
Millorar l’eficiència energètica de les embarcacions aprofitant els moviments generats per les onades i el vent com a font d’energia complementària al motor d’explosió. Aquest és l’objectiu de Boat Kers (Boat Kinetic Energy Recovery System), el projecte guanyador de la primera edició del Premi UPC- Barcelona World Race. Innovació, Navegació i Entorn. El sistema —desenvolupat per Carlos Conde i Francisco Ripoll, estudiants de cinquè curs d’Enginyeria Industrial a l’ETS Enginyeria Industrial de Barcelona, i Luis Barguñó, que cursa el Màster en Arquitectura de Computadors a la Facultat d'Informàtica de Barcelona— recupera l’energia del moviment del vaixell causat per les onades i el vent amb un dispositiu similar als rellotges automàtics.

El jurat del 1r Premi UPC – Barcelona World Race, presidit pel degà de la Facultat de Nàutica de Barcelona, Santiago Ordàs, ha atorgat una menció especial al projecte desenvolupat pels estudiants de tercer d’Enginyeria Tècnica d'Obres Públiques a l’ETS d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Carles Pons i Enrique Jiménez. Es basa en convertir la fibra de vidre i els tractaments superficials de les embarcacions en desús, perjudicials per al medi ambient, en formigó amb fibres, també anomenat GRC.

Aquests equips, juntament amb els tercers finalistes —en Marc Carreras i en Raúl Guillen, amb el seu projecte sobre una aplicació de routing gratuïta que incorpora una comunitat virtual de navegants— han compaginat durant tres mesos els seus estudis a la UPC amb aquests treballs que compartien l’objectiu de disminuir l’impacte ambiental de la navegació.

Juntament amb ells, dinou equips més han presentat els seus projectes a la convocatòria del Premi, promogut per la UPC i la Fundació Vela Oceànica Barcelona amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECyT) del Ministeri de Ciència i Innovació, fent paleses algunes de les aportacions que la UPC pot fer a la innovació en l'àmbit de la navegació (amb propostes relacionades amb el balanç energètic, el disseny i la construcció, les comunicacions o el tractament de residus, entre altres).