Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > L’EcoR2 híbrid, sisè classificat a la Formula Student de Silverstone

L’EcoR2 híbrid de l’ETSEIAT va competir amb 110 equips més i va resultar sisè en la categoria d’energies alternatives.

L’EcoR2 híbrid, sisè classificat a la Formula Student de Silverstone

Entre els dies 13 i 17 de juliol, l’equip UPC ecoRacing de l’ETS d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) i la seva nova versió del monoplaça EcoR2 híbrid, ha competit a la Formula Student de Silverstone, la competició universitària d’enginyeria més important del món.

21/07/2011
Entre els dies 13 i 17 de juliol, l’equip UPC ecoRacing de l’ETS d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) i la seva nova versió de l’EcoR2 híbrid, ha competit a la Formula Student de Silverstone, la competició universitària d’enginyeria més important del món que se celebra cada any al circuit britànic. El projecte de cotxe híbrid que representava a la Universitat Politècnica de Catalunya s’ha enfrontat a 110 projectes d’universitats provinents de 35 països diferents i ha obtingut la sisena posició en la categoria d’energies alternatives, la Class1A, en la qual hi han participat 19 universitats. Les verificacions tècniques no van suposar cap problema i l’equip està molt satisfet amb aquest resultat. L’EcoR2 híbrid va superar l’Endurance, l’exigent prova de resistència que només van passar 39 cotxes dels 110 en competició.

L’únic monoplaça híbrid de tota la competició
A la pista, l’EcoR2 de la UPC va destacar com l’únic cotxe híbrid de la competició. A les dues proves Sustainability Event i Business Presentation, on els estudiants havien de defensar el projecte, l’equip ecoracing de l’ETSEIAT va assolir les posicions tercera i cinquena, respectivament, de 110 competidors. Sustainability Event és la prova de la competició de Silverstone en la qual es valora el disseny del cotxe des del punt de vista de la sostenibilitat en l’elecció dels materials i la seva producció. A la Business Presentation es tracta de defensar un pla d’empresa basat en el projecte.

Propera cita: circuit de Catalunya
Després d’haver demostrat el potencial del projecte davant d’equips amb pressupostos i experiència molt superiors, l’equip UPC ecoRacing de l’ETSEIAT comença una fase de proves per afinar i millorar el rendiment de l’ecoR2 híbrid de cara a la competició de Formula Student a Espanya, que tindrà lloc del 29 de setembre al 2 d’octubre al circuit de Catalunya, a Montmeló.

El primer híbrid de l’Estat
L’EcoR2 és el primer cotxe híbrid de competició desenvolupat a l’Estat. La nova versió amb bateries de liti d'última generació i frenada regenerativa es pot carregar en qualsevol endoll i presenta importants novetats tecnològiques. El pilot pot variar diferents paràmetres del motopropulsor des del volant i triar el mode de funcionament: elèctric zero emissions, combustió o híbrid paral·lel.

Patrocinis
Algunes de les entitats patrocinadores i col·laboradores del projecte UPC ecoRacing són: l’Ajuntament de Terrassa, Ascamm, Derbi, SKF, CTM, Circutor, Recam Làser, CET Segle XX, RS Amidata, el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, la Càtedra Seat UPC, Applus IDIADA, La Caixa d’Enginyers, Fundació CIM, Troe, Ollé, Premium, BBSport, Jcosta, Procircuits, AGAUR, Loctite i Ollearis.