Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > Es presenta la Xarxa d'Emprenedoria Universitària

Dimarts, 15 de febrer a les 16 h a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

Es presenta la Xarxa d'Emprenedoria Universitària

Els principals objectius de la Xarxa són augmentar la inversió en capital humà, millorar l’oferta formativa universitària, racionalitzar recursos econòmics i materials, fomentar l’establiment de vincles territorials i la interacció entre les universitats i amb les empreses i multiplicar el coneixement en matèria d’emprenedoria a Catalunya.

15/02/2011
El rector de la UB, Dídac Ramírez ha presidit l’acte, en el qual han participat el rector de la UPC, Antoni Giró; el rector de la URV, Francesc Xavier Grau; el rector de la UdL, Joan Viñas; la rectora de la UdG, Anna Maria Geli; el rector de la Universitat de Vic, Jordi Montaña; la delegada de la rectora per a la Formació Permanent de la UAB,  Judith Panadés; el vicerector d’Economia, Recursos d’Informació i Relacions Institucionals de la UPF, Daniel Serra; el vicerector de Tecnologia de la UOC, Llorenç Valverde; la secretària d’Ocupació i Relacions Laborals de la Generalitat de Catalunya, Esther Sánchez, i el secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà. El director de la Càtedra d’Emprenedoria de la UB, el Jaume Valls, ha fet la presentació de la Xarxa.

La Xarxa d’Emprenedoria Universitària, que lidera la UB a través de la Fundació Bosch i Gimpera, té quatre línies estratègiques: motivar i fomentar l’esperit emprenedor a la universitat catalana; donar suport i promoure idees innovadores en projectes empresarials sorgits en l’entorn universitari; fer créixer i consolidar iniciatives empresarials, i generar coneixement que pugui subministrar recursos i dispositius orientats a valoritzar l’emprenedoria universitària. Els principals objectius de la Xarxa són augmentar la inversió en capital humà millorant habilitats i competències clau en emprenedoria entre l’alumnat; millorar l’oferta formativa universitària; racionalitzar recursos econòmics i materials mitjançant la coordinació entre els membres de la Xarxa; fomentar l’establiment de vincles territorials i la interacció entre les universitats i amb les empreses; i multiplicar el coneixement en matèria d’emprenedoria a Catalunya.

La posada en marxa de la Xarxa gaudeix d’una subvenció del Departament de Treball, ara Departament d’Empresa i Ocupació, en el marc de la convocatòria d’ajuts a Projectes Innovadors relacionats amb la millora de la qualitat de l’ocupació i la cohesió social a Catalunya. Els projectes seleccionats s’insereixen en el marc del Programa Operatiu del FSE de Catalunya 2007-2013 i tenen un encaix estratègic amb el Pla Inicia.

Entre les actuacions concretes que impulsarà la Xarxa, hi ha jornades de foment de l’emprenedoria, que tindran lloc en diversos campus de les universitats amb l’objectiu d’apropar al públic assistent la idea d’emprendre com a sortida professional, donar a conèixer els beneficis de l’emprenedoria, mostrar el potencial emprenedor de la comunitat universitària i intercanviar experiències. També es duran a terme uns tallers de competències emprenedores adreçats a l’alumnat universitari amb l’objectiu d’identificar les aptituds emprenedores dels participants i les competències i habilitats i, alhora, donar eines per millorar-les. Es vol celebrar un Dia de l’Emprenedoria i la Innovació Universitària, i un campus d’estiu, i en total es calcula que al llarg del 2011 es duran a terme més de 120 accions entre tallers, seminaris i jornades. Així mateix, s’impulsaran activitats a través d’Internet, com ara cursos en línia, i es crearà un espai virtual d’aprenentatge anomenat Innova Game que permeti als estudiants de participar de manera simulada en projectes d’innovació. També es preveuen activitats de recerca i divulgació mitjançant la publicació i difusió de diversos estudis, i la posada en marxa d’un Observatori de l’Emprenedoria Universitària.