Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > Es presenta un joc interactiu sobre la vida i l’obra d’investigadors catalans

El projecte s’adreça principalment als 140.000 nens i nenes de cicle superior de primària de Catalunya

Es presenta un joc interactiu sobre la vida i l’obra d’investigadors catalans

La Secretaria d’Universitats i Recerca i la UPC han presentat un joc interactiu, fet amb el suport d’investigadors i pedagogs, que dona a conèixer la vida i obra dels investigadors catalans al llarg de la història

07/06/2011
El secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i el vicerector d’Estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Xavier Colom, han presentat aquest matí un joc educatiu sobre l’alquimista català del segle XIV, Joan de Peratallada, als alumnes de primària de l’escola Barcelona. Aquest joc d’ordinador, emmarcat dins la col·lecció Personatges en Joc, combina entreteniment amb informació i s’adreça, principalment, als 140.000 alumnes de cicle superior d’educació primària de tot Catalunya. El joc té com a finalitat donar a conèixer entre els alumnes la vida i l’obra dels investigadors catalans al llarg de la història.

El projecte s’ha desenvolupat en col·laboració amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i amb el suport d’investigadors i pedagogs. Amb aquest videojoc, els escolars es diverteixen jugant on-line mentre aprenen aspectes sobre l’època d’en Joan de Peratallada. En aquest sentit, a la col·lecció Personatges en Joc també poden trobar un joc sobre el científic Narcís Monturiol. El contingut del joc ha estat supervisat i dirigit per professors d’educació primària. També s’ha elaborat una guia didàctica que acompanya el multimèdia perquè els professors i professores la puguin fer servir a l’aula.

Joan de Peratallada va ser la màxima figura de l’alquímia de la baixa Edat Mitjana i és considerat un dels grans mestres de l’alquímia medieval, juntament amb Ramon Llull i Arnau de Vilanova. L’alquímia avui s’interpreta com una pseudociència que va ser la precursora de la química moderna abans de l’establiment del mètode científic.