Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > L'EET mostra més de 80 projectes de joves de secundària, al Mercatec Vallès

La setena edició de la mostra s’ha inaugurarat el 5 d’abril, a les 9.15 hores, a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa. (c/Colom 1. Terrassa)

L'EET mostra més de 80 projectes de joves de secundària, al Mercatec Vallès

La setena edició de MERCATEC Vallès, la mostra treballs de tecnologia i ciències aplicades elaborats per alumnes de secundària, arriba a l'EET amb més participació que a les edicions anteriors, tant pel número de projectes presentats (més de 80), com pel que fa a participants i centres de secundària inscrits (12 centres). Es preveu l’assistència d'un miler de persones, que podran conèixer des de la simulació d’una central nuclear fins a una màquina que plega samarretes, passant per tota mena de robots, cotxes elèctrics o aerogeneradors.

04/04/2011
A MERCATEC Vallès’11, que tè lloc els dies 5 i 6 d’abril a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), es mostren més de 80 projectes tecnològics realitzats per estudiantat de secundària procedents de 12 centres, ubicats a les localitats de Barberà del Vallès, Barcelona, Cardedeu, Castellbisbal, Dosrius, l’Ametlla del Vallès, Rubí, Sabadell i Terrassa. Junt l’exhibició de projectes, els assistents, que es preveu que superin les 1000 persones, poden veure dues exposicions, una sobre autòmats i una altra que recorre els invents que han canviat la història. També poden participar en tallers de robòtica, d’alta tensió de mecànica i de plató de TV.

L’estudiantat de Batxillerat i d’ESO que participa a MERCATEC Vallès’11 mostra els seus projectes tecnològics i explica al públic com ha dissenyat i construït les maquetes o els prototips i el seu funcionament. L’Ajuntament de Terrassa, la Fundació Ètica, Tecnologia i Societat (a través de l’Institut de Tecnoètica); el programa Enginycat; el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; CESIRE-Aulatec de l’Associació del Professorat de Tecnologia de Catalunya i Tibidabo, juntament amb l’EET, l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC i l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de l’Escola Industrial de Terrassa (A4), són els promotors de MERCATEC Vallès 11, que arriba ja a la seva setena edició.

Per posar alguns exemples de l’enginy dels participants, a MERCATEC Vallès’11 es poden veure, entre altres projectes, la simulació d’una central nuclear, tota mena de robots, cotxes elèctrics, aerogeneradors o una màquina plega samarretes.

MERCATEC Vallès s’ha convertit ja en una cita anual obligada per als científics més joves de la comarca, on demostren les seves habilitats i els seus coneixements tecnològics. Una mostra que arriba, en la setena edició, a l’EET, al Campus de la UPC a Terrassa, un lloc de referència per a la formació dels professionals de la tecnologia a la comarca del Vallès.

Centres d’ensenyament secundari participants:
Col·legi Vedruna (Terrassa)
Escola Pia de Sabadell
Escola Pia de Terrassa
Institut Can Planas (Barberà del Vallès)
Institut Dosrius (Dosrius)
Institut Duc de Montblanc (Rubí)
Institut El Sui (Cardedeu)
Institut Eugeni Xamar (L’Ametlla del Vallès)
Institut La Romànica (Barberà del Vallès)
Institut Santa Eulàlia (Terrassa)
Institut Torre del Palau (Terrassa)
Maristes La Inmaculada (Barcelona)

Acte d’inauguració
La inauguració de MERCATEC Vallès’11 va tenir lloc el 5 d’abril, a les 9.15 h, i va comptar amb l’assistència del tinent d’alcalde d’Universitats i Societat del Coneixement, Alfredo Vega; el president de l’Institut de Tecnoètica, Ricard Molins; el sostdirector general de Formació i Desenvolupament del Personal Docent de la Generalitat de Catalunya, Jordi Sabatés; el secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, i membre del Comitè executiu d’Enginycat, Lluís Gasull, i el director de l’EET, Xavier Cañavate.